قاضی زاده هاشمی گفت: با افزایش یارانه‌ی سلامت اولویت وزارت بهداشت، بهداشت عمومی چه در روستا ور چه در کلان شهر‌ها است.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه‌ی مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید بیمارستان فارابی در جمع خبرنگاران گفت: ارجاع بیماران از روستاها و شهرستان‌ها به تهران یک مشکل فرهنگی است و یک توزیع نا مناسب صورت گرفته است و این مشکل فرهنگی به خود مردم بر می‌گردد. البته بهداشت و درمان نیز در این زمینه مقصر است و ما باید چه در بخش خصوصی و حتی دولتی تمرکز زدایی بیماران را تقویت کنیم.

وی افزود: مشکلی که در تمرکز زدایی بیماران وجود دارد، نبود تجهیزات و امکانات است که توزیع مناسبی نداشته است. در صورتی که ما رشته‌های فوق تخصصی بیشماری داریم و همینطور در دوره‌های تکمیلی با تراکم نیرو مواجه هستیم.

وی در مورد جداسازی پژوهش از آموزش گفت: این مشکلی است که در آموزش پزشکی وجود دارد و امیدواریم در این زمینه فرهنگ سازی بشود و ما برای سرعت بیشتر پیشرفت کشور در بعضی از دانشگاه‌ها آموزش را جدا کردیم.

قاضی زاده در پایان خاطرنشان کرد: اگر بحث کلیات اختصاص بخشی از یارانه‌ها به سلامت در مجلس تصویب شود، در این صورت اولویت ما بهداشت عمومی چه در روستاها و چه کلان شهرها برای کمک به کاهش هزینه‌های تحمیلی به کشور در آینده است و یکی از بسته‌های خدماتی که ارائه می‌کنیم کاهش پرداخت از جیب مردم است که ما فکر می‌کنیم بتوانیم تا 10 درصد هزینه‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهداشت ، وزارت ، بیماران ، تخصص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار