"ری سی هونگ"، سفیر کره شمالی در آلمان توقف مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا که برای آینده تصمیم گیری شده است را خواستار شد و اظهار داشت که آمریکایی‌ها می‌خواستند شبه جزیره کره را بی ثبات کنند تا تمام کره را تحت کنترل خود داشته باشند و قدرت های بزرگ دیگر را در این راستا شکست دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازهفته نامه اشپیگل، وی که در گفتگو با روزنامه آلمانی "ساربروکر سایتونگ" سخن می گفت همچنین اظهار داشت که کره جنوبی و آمریکا باید حالا یک تصمیم شجاعانه بگیرند و با ما بر سر میز مذاکره بنشینند. در این صورت آن ها خواهند دید آیا ما در این باره جدی هستیم یا نه.

"ری سی هونگ" همچنین اظهار داشت که کره شمالی به نوبه خود و در حال حاضر همه فعالیت های نظامی که موجب تحریک طرف مقابل می شود را متوقف کرده است.

وی افزود: در مقابل کره شمالی از آمریکا می خواهد که دیگر در مناقشات بین کره شمالی و جنوبی دخالت نکند.آمریکا باید مانور نظامی مشترک با سئول که برای پایان فوریه در نظر گرفته شده است را لغو کند. این مانورهای نظامی سالانه همواره به تشدید اختلافات بین دو کره منجر می شود.

سفیر کره شمالی در آلمان همچنین اعدام "جانگ سونگ تاک" شوهر عمه رهبر کره شمالی را هم تایید کرده و حذف وی و باندش را یک اقدام موفق برای جلوگیری از یک کودتا برای سقوط رهبر کره شمالی ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار