وزیر راه و شهرسازي به همراه رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، مدير عامل شركت فرودگاه‌ها و مديران ديگر، امروز (جمعه) به منظور بازنگري در فرايندهاي فرودگاهي به خصوص در بخش‌هاي خدمات رساني، از بخش‌هاي مختلف فرودگاه مهرآباد تهران به ويژه راه‌هاي دسترسي به آن بازديد كرد.

 به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندي امروز صبح (جمعه) از تمام مسيرهاي منتهي به فرودگاه مهرآباد از جمله خيابان‌هاي پرواز، اوج و معراج بازديد و تردد و پارك وسايل نقليه را در اين خيابان‌ها مورد بررسي قرار داد.

در ادامه اين بازديد وزير راه و شهرسازي و هيات‌ همراه در مقابل ترمينال‌هاي يك، دو، سه و چهار فرودگاه مهرآباد حضور يافتند و از نزديك روند تردد و خدمات رساني را مشاهده و مورد بررسي قرار دادند.

همچنين امروز وزير راه و شهرسازي و هيأت همراه از محوطه ايرسايد، تاكسي وي الفا و اپرون غربي و شرقي فرودگاه مهرآباد بازديد كردند.
بنابر اين گزارش وزير راه و شهرسازي در اين بازديد از روند احداث پاركينگ‌هاي طبقاتي مقابل ترمينال دو مطلع شد.

اين پاركينگ از ظرفيت 2500 دستگاه برخوردار بوده و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان شهريور سال آينده تكميل و به‌صورت كامل به بهره‌برداري برسد. با بهره‌برداري از اين پاركينگ ظرفيت پاركينگ‌هاي موجود در مقابل ترمينال دو فرودگاه مهرآباد به 3800 موقعيت پارك خواهد رسيد.

اين پاركينگ به‌صورت BOT با اعتبار 315 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي در حال ساخت است. پس از اين بازديد، رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌ها به اتفاق هيات همراه با حضور در اداره‌كل فرودگاه‌ مهرآباد طي نشستي به بررسي مسائل اين فرودگاه پرداخت.

فرودگاه مهرآباد داراي 40 موقعيت پارك هواپيماي مورد استفاده ايرلاين هاي داخلي و خارجي مي باشد (با احتساب 6 موقعيت پارك هواپيمائي صها كه موقعيت اختصاصي شركت صها مي باشد و طبق قرارداد درآمدي و طبق نظر كارشناس رسمي دادگستري بابت سرريز پارك هواپيماهاي هدايت شده به پاركينگ صها به فرودگاه مهرآباد حق السهم پرداخت مي شود.)

همچنين فرودگاه مهرآباد داراي 38 تاكسي وي مي باشد كه تعدادي از آن در رمپ نظامي نيروي هوايي بوده و مورد استفاده هواپيماهاي نظامي قرار مي گيرند و تعدادي ما بين دو باند مي باشند كه زماني كه نشست و برخاست نباشد مورد استفاده قرار مي گيرد (كمتر مورد بهره برداري قرار مي گيرد) و تعدادي در طرف رمپ كشوري مي باشند كه بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرند .

• تاكسي وي هاي مورد استفاده شامل تاكسي وي 1 ابتداي باند، تاكسي وي 3 در كنار تاكسي وي 1، تاكسي وي 5 از پست 29 به موازات باند تا ابتداي باند، تاكسي وي 33 از رمپ Neiv تا پست 29 به موازات باند، تاكسي وي 34 بين موقعيت شمال و جنوب پاركينگ شرقي به موازات باند، تاكسي وي 13 ساختمان جديد ايمني زميني (جلوي آشيانه ايران اير عبور مي كند)، تاكسي وي 37 از باند 29 راست و رمپ صها، تاكسي وي 38 انتهاي باند 29 راست تا پايگاه قدر و تاكسي وي 11 از باند 29 راست خارج و تا پاركينگ ايمني زميني است.

فرودگاه مهرآباد در حال حاضر داراي دو باند با مشخصات باند 29 چپ يا 11 راست با ابعاد 60×4038 متر و باند 29 راست يا 11 چپ به ابعاد 45×3992 متر است.

فرودگاه بين‌المللي مهرآباد در سال ۱۳۱۷ ساخته شده‌است. اين فرودگاه در بخش غربي تهران واقع شده و نام خود را از روستاي مهرآباد كه پيشتر در آن منطقه قرار داشت گرفته‌است.

 اين فرودگاه مجهز به سامانه‌هاي آي‌ال‌اس و وي‌اوآر است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار