نمایندگان پارلمان لیبی دیروز برای اجرای انتخابات زود هنگام در این کشور به توافق رسیدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "اسکای نیوز عربی" ، نمایندگان کنگره ملی لیبی (پارلمان این کشور) روز گذشته به توافق رسیدند که انتخابات زودهنگام برای تعیین مقامات انتقالی جدید برگزار نمایند و به سبب فشارها از تمدید ادامه کار پارلمان که قرار بود 7 فوریه به اتمام برسد صرف‌نظر نمایند.

عبدالله الغامدی که از اعضای تشکلی است که 15 نماینده مستقل در کنگره ملی لیبی دارد در گفتگو با خبرگزاری فرانس پرس گفت : تشکلات سیاسی به این نتیجه رسیدند که انتخابات زودهنگام برگزار نمایند.

هنوز اختلافات و بحث و بررسی ها پیرامون مؤسساتی که قرار است تا بجای کنگره ملی لیبی قرار گیرد ادامه دارد بطوریکه ممکن است یک کنگره جدید و یا یک پارلمان باشد.

حزب عدالت و سازندگی از احزاب برآمده از جنبش اخوان‌المسلمین لیبی که دومین حزب کنگره ملی لیبی است ، پنج شنبه دعوت کرده بود تا انتخابات زودهنگام برگزار شود.

کنگره ملی لیبی (پارلمان این کشور) پیشتر و به رغم مخالفت‌های بسیاری از لیبیایی‌ها که از ناتوانی پارلمان از متوقف ساختن آشوب‌ها و ایجاد یک نظام انتقاد کرده‌بودند ، تصویب کرده بود که تا دسامبر 2014 این کنگره به کار خود ادامه دهد.

این کنگره همچنین نقشه‌راهی را به تصویب رسانده بود که طبق آن در صورتی که هیئت مؤسسان می‌توانستند پیش‌نویس قانون اساسی را در مدت 4 ماه پس از انتخاب اعضای این هیئت به تصویب رسانند ، می‌بایست انتخابات سراسری تا پایان امسال برگزار شود.

اما در صورتی که این مهلت اجرایی نشده است ، کنگره ملی لیبی باید برای دوره انتقالی جدید که 18 ماه است ، دعوت به برگزاری انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری کند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار