نعمت‌زاده با اشاره به اينکه تنها بخشی از مطالبات 80 هزار میلیاردی به بخش صنعت اختصاص دارد، گفت: از بانک‌ها می‌خواهیم برای وصول این مطالبات برنامه‌ریزی کنند و ما نیز به آنها کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده در همایش 500 شرکت بزرگ ایران اظهار داشت: در سال‌هاي اخير نگذاشتیم بنگاههای بزرگ در کشور شکل بگیرند که این معضل ریشه انقلابی، اجتماعی و تفکری دارد.
 
وی با اشاره به اينکه تنها بخشی از مطالبات 80 هزار میلیاردی به بخش صنعت اختصاص دارد، افزود: بانک‌ها سرمایه کافی برای پشتیبانی در بخش صنعت را ندارند، خودمان باید خلق پول کنیم و امکانات مالی را برای صنایع ایجاد کنیم، از اين رو از بانک‌ها می‌خواهیم برای وصول این مطالبات برنامه‌ریزی کنند و ما نیز به آنها کمک خواهیم کرد.

 نعمت‌زاده تصريح کرد: طبق آمارهای ارائه شده 3.3 درصد واحدهای تولیدی ما جزو بنگاه های بزرگ هستند اما 65 درصد ارزش تولیدات صنعتی متعلق به آنهاست که این نشان دهنده اثرگذاری بالای بنگاه های بزرگ صنعتی در کشور است.
 
نعمت زاده با اشاره به اینکه نباید تنها به بانکها اتکا کنیم و خودمان باید اقدام به خلق پول کنیم، افزود: عمده معوقات بانکی متعلق به بخش تولید نیست.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، معدن ، بنگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار