نخستین آمار و ارقام مربوط به بیکاری امسال در فرانسه منتشر شد که حاکی از افزایش 0.3 درصدی آن در مقیاس سالانه در مقیاس ماهانه است.

به گزاش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبری فرانس 24، روند افزایش بیکاری در فرانسه، در ماه ژانویه سال 2014 نیز ادامه داشت و این در حالی است که "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور این کشور وعده داده بود تا آخر سال 2013 روند فزاینده آن را برعکس کند.

نخستین آمار و ارقام مربوط به بیکاری امسال در فرانسه منتشر شد که حاکی از افزایش 0.3 درصدی آن در مقیاس سالانه در مقیاس ماهانه است.

"استفانی آنتوان" کارشناس مسائل اقتصادی فرانسه دراین باره گفت: آمار و ارقامی که درباره بیکاری فرانسه در ماه ژانویه منتشر شده است بدون شک آمار خوبی نیست.

بر اساس این گزارش شمار متقاضیان بیمه بیکاری در این کشور اکنون به سه میلیون و 316 هزار نفر رسیده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی می گوید اینکه شمار بیکاران در فرانسه این چنین افزایش یافته است اصلا غیرمنتظره نبود. علت اصلی این افزایش نیز دشوار بودن پیدا کردن کار برای افراد بالای 50 سال بوده است. این در حالی است که شمار این گروه سنی نیز در حال افزایش است.

وی افزود: فرانسوا اولاند قول داده بود منحنی فزاینده میزان بیکاری در کشور را تا آخر سال 2013 برعکس کند اما نه تنها این گونه نشد بلکه اکنون روند فزاینده بیکاری به قوت خود ادامه دارد.

کارشناسان می گویند برای اشتغالزایی در فرانسه قبل از هر چیز رشد اقتصادی لازم است و تازمانی که رشد اقتصادی این کشور به یک و نیم درصد نرسید نباید انتظار کاهش میزان بیکاری در فرانسه را داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیکاری ، افزایش ، فرانسه ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار