به دنبال انتخابات جنجالی تایلند در فوریه که با شکست روبرو شد و بی نتیجه ماند، امروز شهروندان پنج استان این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از مارس، پس از برگزاری انتخابات جنجالی تایلند در فوریه که با شکست روبرو شد و بی نتیجه ماند، امروز شهروندان 5 استان این کشور در فضایی آرام به پای صندوق های رای رفتند.

 باتوجه به تلاش مخالفان دولت تایلند برای سرنگونی دولت "یینگلاک شیناواترا" نخست وزیر این کشور، انتخابات دوم فوریه نیز نتوانست به بحران سیاسی این کشور پایان دهد. در آن زمان مخالفان دولت با تجمع در خیابان ها و ممانعت از فعالیت ده هزار شعبه اخذ رای در نقاط مختلف بانکوک و مناطق جنوبی این کشور مانع از حضور میلیون ها نفر از واجدین شرایط به پای صندوق های رای شدند.

مسئولان کمیسیون انتخابات تایلند نیز به دلیل شرایط بحرانی و مخالفت ها،  نتایج شمارش آرا را به برگزاری دور بعدی آن در آوریل موکول کردند.

سومچای رئیس کمیسیون انتخابات تایلند با توجه به فضای آرام و آغاز دور دوم انتخابات  گفت در این دوره از انتخابات 120 هزار نفر در 101 حوزه انتخابیه پنج استان با یکدیگر رقابت می کنند.

به گفته مقامات تایلند،  یینگلاک شیناواترا تا پیش از اعلام نتایج قطعی آرا همچنان نخست وزیر این کشور باقی خواهد ماند.

تشدید تقسیم بندی های جناحی و سیاسی  ناشی از کودتای نظامی علیه تاکسین شیناواترا برادر بزرگتر یینگلاک در سال 2006، از عمده ترین دلایل بحران سیاسی کنونی این کشور است.خشم و نفرت عمومی مردم از تاکسین سبب تلاش مخالفان دولت تایلند برای کوتاه کردن دست این خانواده ثروتمند از قدرت شده است.

احزاب مرتبط با شیناواترا در بیش از یک دهه گذشته معمولا برنده همه انتخابات در تایلند بوده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار