رئیس پارلمان روسیه اعلام کرد: هیچ جنگی بین روسیه و اوکراین رخ نخواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری به نقل از رئیس پارلمان روسیه اعلام کرد: هیچ جنگی بین روسیه و اوکراین رخ نخواهد داد.

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه گفت:« این که می گویند جنگی در کار خواهد بود، کاملا بی معنی و غیرواقعی ا ست.»

وی همچنین اعلام کرد پارلمان کریمه حق برگزاری همه پرسی درباره آینده این منطقه را دارد و اگر مردم این شبه جزیره به پیوستن به روسیه رای مثبت دهند ، شورای فدراسیون روسیه از تصمیم آنها حمایت خواهد کرد.

والنتینا ماتوینکو با رد این موضوع که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد، از تصمیم پارلمان کریمه در روز پنجشنبه به منظور برگزاری همه پرسی در روز 16 ماه مارس درباره الحاق به روسیه حمایت کرد.

والنتینا ماتوینکو گفت:« روز گذشته از تصمیم تاریخی پارلمان کریمه درباره برگزاری همه پرسی به منظور الحاق به فدراسیون روسیه مطلع شدیم .»

او با استقبال از هیئتی از کریمه همچنین گفت:« بی شک، پارلمان کریمه به عنوان یک نهاد مشروع این حق را دارد . این حق مسلم مردم است که درباره آینده خود تصمیم گیری کنند.»

ماتوینکو گفت:« اگر مردم کریمه در همه پرسی تصمیم بگیرند به الحاق به روسیه ردی دهند ، ما به عنوان شورای فدراسیون روسیه البته مه از چنین تصمیم حمایت می کنیم.»

او ادعاها را در این باره رد کرد که در پی اعلام ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره داشتن حق حمله به اوکراین در صورت وخامت اوضاع ، بین روسیه و اوکراین جنگ در خواهد گرفت.

او گفت:« این موضوع که جنگی در کار خواهد بود کاملا بی معنی است. و منعکس کننده نیات ما نیست.»رئیس شورای فدراسیون روسیه افزود:« ما کاملا مطمئن هستیم که هرگز بین دو کشور برادر جنگی در نخواهد گرفت.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار