رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد گروه هفت از روسیه می‌خواهد هر گونه اقدامی را در جهت الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، خوزه مانوئل باروسو ، رئیس کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد گروه هفت از روسیه می خواهد هر گونه اقدامی را در جهت « الحاق » شبه جزیره خودگردان کریمه به این کشور متوقف کند.

باروسو در برابر پارلمان اروپا اعلام کرد :رهبران گروه هفت ، "هرمان فان رومپوی" رئیس شورای اروپا و خود من در بیانیه جدیدی از روسیه خواهیم خواست تا همه اقدامات را برای ضمیمه کردن جمهوری خودمختار کریمه اوکراین به خاک خود متوقف کند.»

وی خاطر نشان کرد:« ما با دیگر رهبران گروه هفت به شدت این اقدام را محکوم کردیم.»

سه شنبه ، مقامات جدایی طلب کریمه با تصویب اعلامیه استقلال پیش از همه پرسی درباره الحاق این شبه جزیره به روسیه که برای یکشنبه پیش بینی شده است  گام دیگری به سمت الحاق روسیه برداشتند.»

روسیه بلافاصله از این بیانیه استقلال حمایت کرد و آن را کاملا قانونی خواند.

گروه هفت شامل کشورهای بزرگ صنعتی ( آلمان، کانادا ، آمریکا ، فرانسه ، ایتالیا ، ژاپن و انگلیس) است که اتحادیه اروپا نیز در آن مشارکت دارد.

این گروه سال 1998 روسیه را نیز در جمع خود پذیرفت و گروه هشت را تشکیل داد.

اوایل مارس ، رهبران گروه هشت با محکوم کردن« نقض آشکار حاکمیت اوکراین از سوی روسیه» ، از تعلیق تمهیدات مربوط به برگزاری نشست سران گروه هشت  که قرار بود  ماه ژوئن در سوچی روسیه برگزار شود، خبرداده بودند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار