"بشّار جعفری"نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد سیاست فرانسه بخشی از بحران در سوریه است و بخشی از راهکار نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه،نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد سیاست فرانسه بخشی از بحران در سوریه است و بخشی از راهکار نیست.

 "بشّار جعفری" در کنفرانسی خبری در سازمان ملل از طرفهایی که بر گروه‌های تروریستی تأثیرگذار هستند خواست تضمین کنند که تروریست‌ها به کاروان‌های حامل مواد شیمیایی به بندر لاذقیه حمله نکنند.

بشار جعفری افزود : درک و فهم فرانسه از سیاست منطقه در طول تاریخ بر منطق طائفه گرایی و تجزیه طلبی مبتنی بوده است.

بشار جعفری گفت:« درک و فهم فرانسه از ابتدای بحران ناقص بوده و به رویدادها احاطه نداشته است. این درک و فهم ناقص نیز از جانبداری مطلق فرانسه از تروریسم و هماهنگی در مواضع با دوحه، آنکارا و ریاض در موضوع مسلح کردن تروریسم در سوریه مشخص می‌شود. سیاست فرانسه بخش جدایی ناپذیر از بحران در سوریه است و بخش جدایی ناپذیر از حل و فصل مسالمت آمیز و سیاسی در سوریه نیست.»

بشار جعفری این سخنان را در واکنش به اظهارات نماینده فرانسه در شورای امنیت درباره عملیات رهایی از مواد شیمیایی در سوریه مطرح کرد.

نماینده فرانسه در شورای امنیت درباره بارگیری نشدن مواد شیمیایی سوریه دروغ پردازی کرد.

بشار جعفری گفت :« آخرین کسی که حق دارد در این باره صحبت کند نماینده فرانسه است زیرا او از کسانی است که به ادامه خشونت در سوریه تحریک کردند. کسی که کشور را نابود می کند مخالف ملی نیست آن‌ها تروریست هستند. زمانی که فرانسه از این گروهها حمایت می کند به معنای آن است که فرانسه کاملا در شعله ور کردن اقدامات تروریستی در سوریه دست دارد و باید مسئولیتش را در کمیته های فرعی مربوط به مبارزه با تروریسم در شورای امنیت به عهده بگیرد.»

بشار جعفری تصریح کرد "سیگرید کاگ" هماهنگ ‌کننده ویژه سازمان ملل درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه در جلسه شورای امنیت گفت تا زمانی که امنیت در سوریه پایدار نشود امکان دارد به جدول‌های زمانی به طور کامل عمل نشود.

بشار جعفری افزود زمانی که کاگ صحبت می کرد گلوله های خمپاره به دمشق و بندر لاذقیه اصابت می کرد.

بشار جعفری همچنین به گزارش مدیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره انتقال مقادیر زیادی مواد شیمیایی به خارج از سوریه اشاره کرد و گفت سوریه پایبندی خود را به جدول زمانی اعلام کرده است.

بشار جعفری از مخالفت برخی اعضای شورای امنیت با صدور بیانیه روسیه درباره حملات خطرناک به بندر لاذقیه ابراز نگرانی کرد و گفت هیچ یک از هم پیمانان عربستان، قطر و ترکیه در شورای امنیت به علت حمایت از حمله تروریستی به شهر سوری کسب هم مرز با ترکیه هیچ فشاری بر این کشورها وارد نیاورد و هزاران سوری ارمنی مجبور به مهاجرت و شماری از آن‌ها نیز با حمایتهای نظامی ترکیه به دست تروریستها کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار