"سید محمد موسوی بفروتی" گفت:‌فرهنگ عمومی و حتی خواص را در زمینه اقتصاد ارتقا دهیم.

"سید محمد موسوی بفروتی"، نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: برای ورود مردم به عرصه فرهنگ از نخبگان دانشگاهی و حوزوی استفاده کنند و تعریفی جامع از این نخبگان ارائه دهند این تعریف مورد پسندتر و خاص‌تر از تعریف کنونی باشد.
 
وی افزود: استفاده از نخبگان برای ورود مردم به فرهنگ بسیار خوب است و در این زمینه علاوه بر دانشگاه و حوزه باید از تجربه دیگران استفاده کنند به خصوص از کسانیکه جهاد کردند چراکه علاوه بر جهاد اقتصادی و فرهنگی نیز داریم.
 
این نویسنده ادامه داد: از علم و تجربه افراد درس خوانده، استاد و نخبه استفاده کنند این درس خواندگان افراد دانشگاهی و غیردانشگاهی را شامل می‌شود.
 
وی تصریح کرد: از حاشیه‌نشینی در عرصه فرهنگ پرهیز کنند و دولت مردان با آزادی بیان عرصه ورود به فرهنگ را برای مردم فراهم کنند به هر حال ما فرهنگ اقتصادی داریم اقتصاد بدون فرهنگ جامع و کامل قابل مصداق بر جامعه نیست.
 
موسوی عنوان کرد: فرهنگ عمومی و حتی خواص را در زمینه اقتصاد ارتقا دهیم، نظریات درست تری که در زمینه اقتصاد ارائه می‌دهند همان فرهنگ است باید اصول فرهنگ و ریشه‌های فرهنگی را فرا بگیریم در رابطه با هر مطلبی حتی رخنه فرهنگی چرایی و چگونگی یک عمل مدنظر است.
 
این نویسنده اظهار داشت: بیش از چرایی، با چگونگی وقوع یک پدیده در فرهنگ برخورد کنیم در اقتصاد در زمینه فساد اقتصادی و اداری که یک فرهنگ است علاوه بر درمان چرایی بر چگونگی وقوع آن توجه کنیم و پس از درمان چرایی وقوع فساد اقتصادی و اداری به درمان چگونگی آن بپردازیم.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار