نیروهای امنیتی و ارتش عراق شمار زیادی از تروریست‌ها را در مناطق مختلف بغداد و الانبار به هلاکت رساندند و تعدادی خودرو را نیز منهدم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه،  نیروهای امنیتی و ارتش عراق در ادامه مبارزات خود علیه تروریستهای مسلح در این کشور، شمار زیادی از آنها را در مناطق مختلف بغداد و الانبار به هلاکت رساندند و تعدادی خودرو را نیز منهدم کردند.

"هناء الدویری" گزارشگر این شبکه با اشاره به عملیات نیروهای امنیتی و ارتش عراق علیه افراد مسلح تروریست در این کشور گفت: نیروهای امنیتی عراق در چارچوب عملیات خود علیه تروریسم در این کشور توانست بسیاری از تروریست ها را در بغداد پایتخت کشور و استان الانبار و دیگر شهرهای کشور به هلاکت برساند و شماری از آن‌ها را نیز بازداشت کند و تعداد انبار مهمات و تسلیحات را نیز منهدم کند. 

نیروهای عراقی همچنین چند دستگاه خودرو و تانکر تروریست ها را در نزدیک مرزهای سوریه منهدم کردند. 

سرتیب سعد سخنگوی وزارت کشور و فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد نیروهای لشکر هفدهم عراق موفق شدند با کمین در منطقه ای در جنوب بغداد پنج تن از تروریست ها را به هلاکت برسانند و 3  تن دیگر را زخمی کنند. نیروهای عراقی یک تروریست دیگر را نیز در منطقه سیافیه به هلاکت رساندند. به گفته وی 2 تروریست دیگر نیز در منطقه لطیفیه به هلاکت رسیدند. منطقه مناره نیز شاهد به هلاکت رسیدن دو تروریست دیگر بود که یکی از آن‌ها سرکرده یکی از هسته های وابسته به گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بود. نیروهای عملیات جزیره و بادیه در عراق همچنین در چارچوب عملیات خود موفق شدند دو تروریست عضو گروه تروریستی داعش را بازداشت کنند و سه تانکر و خودروی بزرگ را که حامل کالاهای و مواد قاچاق بودند در نزدیک مرزهای سوریه منهدم کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: نیروهای پلیس دیاله و لشکر پنجم ارتش عراق نیز با هماهنگ نیروی هوایی و هواپیمایی ارتش توانستند با اجرای عملیاتی پیشگیرانه یازده خودروی گروه های تروریستی را منهدم کنند. در این عملیات همچنین 2 منزل بمب گذاری شده و یکی از مخفیگاه‌هایی گروه‌های تروریستی نیز منهدم شد. نیروهای واکنش سریع عراقی همچنین در الرمادی 5  تروریست داعش را به هلاکت رساندند که سه تن از آنها تبعه افغانستان بودند. نیروهای نظامی عراقی مستقر در الانبار در آستانه پایان دادن به عملیات خود علیه تروریست‌ها هستند بخصوص پس از آن که داعش با ارتکاب جنایتی ضد انسانی آب رود فرات را به روی مناطق مرکزی و جنوبی عراق بستند که به خوبی نشان دهنده وحشیگری این گروه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارتش ، عراق ، خسارت ، سنگینی ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار