نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تلاش می کند تا مشکلات عشایر را به عنوان قشری مولد و اثرگذار در عرصه تولید مواد پروتئینی حل کند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،   هادی شوشتری در نشست قشلاقی مسوولان استان های خراسان شمالی، رضوی و گلستان برای بررسی مشکلات عشایر این خطه در استقرارگاه گرمسیری عشایر در مراوه تپه گلستان برگزار شد، گفت: از مسوولان سه استان خراسان رضوی و شمالی و گلستان خواست تا جلسات شورای عشایری را جدی بگیرند تا روند برگزاری این نشستها مستمر و بر وضعیت عشایر اثربخش باشد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی هم گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی که سبب ایجاد مشکلات جدی در دامداری عشایر شده و از سویی فرارسیدن سررسید تسهیلات دریافتی عشایر، از مسوولان تقاضا داریم تا با تدبیر و تصمیماتی از قبیل پرداخت تسهیلات دیگر برای رفع این مشکلات، به عشایر کمک کنند تا بتوانند دام خود را به مرحله فروش برسانند.

مدیرکل امور عشایر گلستان هم گفت: تلاش سازمان عشایر ایران برای ارتقای سطح زندگی جامعه عشایری به سطح روستایی برای بهره مندی بیشتر عشایر از خدمات و امکانات جامعه است.

علیپور با اشاره به بروز خشکسالی، کاهش بارش، وجود آفات و کاهش قیمت خرید گوشت تولیدی عشایر توسط واسطه ها از مسوولان خواست تا با صدور مجوز خرید گوشت عشایر و توزیع علوفه توسط شرکت های پشتیبانی دام دولتی، مشکلات عشایر در این حوزه را رفع کنند تا عشایر سود بیشتری برده و از سویی قیمت گوشت در بازار نیز برای مصرف کنندگان کاهش یابد./س

برچسب ها: مشکلات ، کوچ ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.