استان های مختلف مصر شاهد برگزاری تظاهرات علیه حکام جدید این کشور بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره؛ برخی استان های مصر امروز شاهد تظاهرات علیه کودتای نظامی در این کشور بود. نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور و شلیک گلوله های ساچمه ای به سمت دانشجویان دانشگاه الازهر سعی در متفرق کردن آنها داشتند. دانشجویان دانشگاه الازهر پس از نماز جمعه تظاهراتی در مخالفت با کودتا در کوی دانشگاه برگزار و حکومت نظامیان را محکوم کردند و خواستار آزادی بازداشت شدگان حامی مشروعیت شدند. آنها همچنین شعارهایی در مخالفت با انتخابات ریاست جمهوری که قرار است این ماه برگزار شود، سردادند.
منطقه المهندسین در قاهره نیز شاهد برگزاری تظاهراتی در مخالفت با کودتا بود. شرکت کنندگان شعارهایی سردادند و خواستار سرنگونی حکومت نظامیان شدند و تاکید کردند تا تحقق خواسته ها به اقدامات خود ادامه می دهند.
معترضان در استان الشرقیه نیز با برگزاری تظاهرات در چند منطقه، تصاویری از نماد تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه(تصویر چهار انگشت) و نیز تصاویری از محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور با خود حمل می کردند.
استان المنیا در صعید مصر نیز شاهد برگزاری تظاهرات در مخالفت با کودتا بود. شرکت کنندگان همچنین شعارهایی در مخالفت با حکومت نظامیان سردادند و خواستار بازگشت مشروعیت شدند.
عبدالفتاح فاید مدیر دفتر شبکه الجزیره در قاهره که در استودیوی خبر این شبکه حضور یافته بود درباره تحولات اوضاع در مصر گفت: مهمترین ویژگی اعتراضات امروز گسترش دامنه اعتراضات بود به گونه ای که اعتراضات در بسیاری از استان های این کشور برگزار شد که در برخی مناطق از جمله اسکندریه و پورت سعید و فیوم و نیز برخی دیگر از مناطق به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد و نیروهای امنیتی از گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای استفاده کردند. منابع بیمارستانی از زخمی شدن تعداد زیادی از افراد خبر داده اند که در صورت ادامه درگیری ها تعداد زخمی ها نیز افزایش خواهد یافت. این در حالیست که تعدادی از تظاهرکنندگان نیز بازداشت شده اند.
وی درباره ابعاد سیاسی این اعتراضات با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری در مصر گفت: ابعاد سیاسی این اعتراضات بسیار مهم است و علاوه بر این ابعاد امنیتی هم دارد به گونه ای که منابع اعلام کردند امروز برخی افراد ناشناس به یک گشتی وابسته به نیروهای پاسدار صلح بین المللی در شبه جزیره سینا حمله کردند که فرمانده گشتی موفق به فرار شد و این حمله هیچ کشته یا زخمی نداشت ولی این حادثه معانی خاص خود را دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تظاهرات ، مصر ، بین الملل ، حکام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار