سازمان ملی آمار هلند اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست امسال کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ملی آمار هلند اعلام کرد میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته 1.4 درصد کاهش یافته است که علت اصلی آن کاهش فروش گاز این کشور به کشورهای اروپایی در زمستان امسال بود.

هلند که پنجمین اقتصاد منطقه یورو به حساب می آید بعد از چند سال رکود اقتصادی، سال گذشته در سه ماهه سوم آن، رشد اقتصادی خود را از سر گرفت و بدین ترتیب به یک دوره طولانی مدت رکود اقتصادی پایان داد.

علت رکود اقتصادی در هلند نیز در سال های گذشته بحران مالی بین المللی و بحران در بازار مسکن این کشور بود. از زمانی که بحران مالی سال های 2007 تا 2009 در این کشور روی داد از قیمت خانه در هلند بیش از 20 درصد کاسته شد.

سازمان ملی آمار هلند در همین گزارش خاطر نشان می کند میزان تولید ناخالص داخلی هلند در سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته به ترتیب 0.3 درصد و 0.7 درصد افزایش یافت.

بر اساس اعلام سازمان ملی آمار هلند، از سرگیری رشد اقتصادی مبنا در این کشور ادامه دارد اما بهبود در بازار کار این کشور به وجود نیامده است. به همین علت در سه ماهه نخست امسال شرکت ها و کارخانه های این کشور حدود 112 هزار نفر را اخراج کردند.

سازمان ملی آمار هلند در گزارش خود درباره وضع اشتغالزایی در این کشور نیز اعلام کرده است میزان بیکاری در بین جمعیت فعال این کشور در ماه آوریل به 8.7 درصد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار