روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از برخی مقامات غربی مدعی شده است که آمریکا احتمالا برای توافق جامع هسته ای، با ایران وارد مذاکرات سری خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ‌ژورنال به نقل از مقام های رسمی دولت های غربی درگیر در مذاکرات هسته ای با ایران مدعی شد، احتمال دارد دولت اوباما کانال مذاکره دوجانبه با ایران را دوباره برقرار کند تا هر چه سریعتر و پیش از ضرب الاجل خودخواسته بیستم ژوئیه (بیست و نهم تیر) توافق جامع با ایران حاصل شود.

این روزنامه نوشت: کاخ سفید سال گذشته نیز از شیوه مذاکرات محرمانه و مستقیم با ایران استفاده کرد و نتیجه آن توافق موقت نوامبر بود. معاون وزیر خارجه ویلیام برنز و جِیک سالیوان، مشاور معاون اول رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی، سال گذشته هدایت هیات مذاکره کننده آمریکایی را بر عهده داشتند. مذاکرات محرمانه سال گذشته مقام های آمریکایی و ایرانی بدون اطلاع نزدیک ترین متحدان آمریکا در منطقه و به میزبانی سلطان نشین عمان برگزار شد. 

با وجود این برخی کارشناسان می گویند با توجه به دیدارهای منظم وِندی شرمن و هیات مذاکره کننده آمریکایی با همتایان ایرانی، نیازی به مخفی کاری سال گذشته نیست و دو طرف می توانند علنی با هم مذاکره کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار