هيگل از آغاز عقب‌نشيني نيروهای روسی از مرز اوکراين استقبال کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه اعلام کرد عقب‌نشینی هزاران سرباز روسی از مرز اوکراین نویدبخش است اما همه نیروهایی که مسکو در مرزهای اوکراین مستقر کرده است باید آنجا را ترک کنند.

هیگل به خبرنگارانی که او را در سفر به آسیا و اروپا همراهی می کردند گفت: ما می‌دانیم که هزاران سرباز روسی عقب‌نشینی خود را (از مرز اوکراین) آغاز کردند. ما همچنین می‌دانیم که هزاران نظامی روس هنوز نزدیک مرز مستقر هستند و تغییر محل استقرار آنها هنوز آغاز نشده است.

وی افزود  تهدیدات جدید به وجود آمده مانع از این نخواهد شد که آمریکا طرح و برنامه های خود برای تقویت نظامی در آسیا را متوقف کند.

چاک هیگل گفت ظهور تهدیدات جدید در سراسر جهان باعث نمی شود واشنگتن از برنامه های خود برای تقویت موقعیت نظامی خود در آسیا منصرف شود. وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد تعهد آمریکا به آسیا مثل همیشه قوی است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیش از این درباره ظهور تهدیدات جدید در سراسر جهان از جمله خطر شبه نظامیان در شمال آفریقا هشدار داده بود. اظهارات هیگل در حالی مطرح شد که تنشهای آمریکا با چین و روسیه افزایش یافته است. واشنگتن به پکن هشدار داده است تنشهای منطقه ای را با اخلال در آزادی پروازها در آسمان بین المللی تشدید نکند. آمریکا همچنین تاکید کرده است اصلا محدوده شناسایی دفاع هوایی چین را بر فراز دریای شرق چین به رسمیت نمی شناسد. آمریکا با روسیه نیز بر سر بحران اوکراین تنش دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار