ْآمریکا از بیم خطر داعش، برای تخلیه هزاران نفر از شهروندان خود از عراق اقدام کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اینترنتی نیویورک پست، آمریکا از بیم خطر دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، برای تخلیه هزاران نفر از شهروندان خود از عراق اقدام کرده است.

به موازات پیشرفت شبه نظامیان نزدیک به القاعده در شهرهای مختلف عراق و تهدید آنها برای حمله به شهر بغداد و سرنگون کردن دولت این کشور، آمریکا روز پنجشنبه صدها نفر از شهروندان خود را از عراق خارج کرد. اکنون نیز برنامه ریزی ها برای خروج هزار نفر دیگر صورت گرفته است. هنوز پنج هزار پیمانکار آمریکایی داخل عراق هستند وکارکنان شرکت هایی که روز پنجشنبه از پایگاه هوایی «بلد» تخلیه شدند نیز بخشی از همین گروه بودند. شهر بلد با بغداد، پایتخت عراق، فقط یک ساعت فاصله دارد.

مسافران سه فروند هواپیمای حامل شهروندان آمریکایی که از عراق خارج شدند، اغلب غیرنظامیان بودند که در برنامه آموزشی گسترده برای ارتش عراق فعالیت می‌کردند؛ ارتشی که تاکنون از مقابله با شورشیان سفاک در عراق ناتوان بوده است.

اکنون که عراق در آستانه تجزیه قرار گرفته است، شرکت های خصوصی نیز می‌کوشند از آسیب دیدن کارکنان آمریکایی خود جلوگیری کنند. وزارت امور خارجه هشدار داد شهروندان آمریکایی با «خطر بالای آدم ربایی و خشونت های تروریستی» روبرو هستند. این وزارتخانه همچنین از شهروندان آمریکایی خواست از رفتن به اماکن عمومی که خطر آدم ربایی یا حمله تروریستی در آنجا وجود دارد، پرهیز کنند.

دستگاه های اطلاعاتی آمریکا نیز به شبکه خبری فاکس نیوز اطلاع دادند با وخامت اوضاع در مناطق درگیری، مقامات آمریکایی به دنبال شیوه ای هستند که سایر آمریکایی ها را به سرعت از عراق خارج کنند.

در همین حال، وزارت امور خارجه آلمان نیز از شهروندان این کشور در عراق خواست استان های خطرناک در شمال عراق را ترک کنند و دستکم موقتاً از بغداد خارج شوند.

انتهای پیام/


برچسب ها: امریکا ، عراق ، داعش ، خطر ، اتباع ، خروج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار