مقامات فوتبال قطر با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به اتهام پرداخت رشوه از سوی این کشور برای کسب میزبانی جام جهانی 2022 واکنش تندی نشان داد و این اتهامات را عمدی دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه انگلیسی ساندی تایمز فاش کرد که محمد بن همام قطری رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال، پیش از رای گیری سال 2010 برای انتخاب میزبان جام جهانی 2022، مبلغ میلیون دلار رشوه داده است.
 
قطر این اتهام را به شدت تکذیب کرده است. در اطلاعیه جدیدی که از سوی کمیته عالی برگزاری جام جهانی 2022 قطر منتشر شده، مقامات جام جهانی 2022 قطر گفته‌اند، گزارش‌ها و اخبار فساد مالی تلاش تعمدی برای تضعیف روند تحقیقات فیفا است.
 
در این اطلاعیه آمده است؛ این اخبار بی‌پایه و اساس است و به منظور تیره‌کردن وجهه "کمیته پیشنهاد 2022" قطر طراحی شده است.
 
در ادامه این اطلاعیه آمده است؛ زمان انتشار این اتهامات تصادفی نیست، این اتهامات زمانی منتشر شده که مقامات قطری با مایکل گارسیا رئیس کمیته تحقیقات فیفا جلسه دارد.
 
مقامات قطری گفتند؛ باید مشخص شود که این افشاگری‌ها تلاشی برای روشنگری فرآیند کسب میزبانی جام های جهانی 2022/2018 نیست، بلکه آنها تلاشی آشکار برای پیش داوری یک تحقیقات مستقل است.
 
این اتهام فساد مالی، فیفا را با مقامات فوتبال اروپا دچار تنش کرده و آنها از سپ بلاتر رئیس فیفا خواسته‌اند. سال آینده با پایان دوره ریاستش فیفا را ترک کند.
 
بلاتر این اتهامات را نژادپرستانه توصیف کرد. مقامات قطری تاکید دارد که آنها چیزی برای پنهان کردن ندارند.


انتهای پیام/
برچسب ها: مقامات ، میزبانی ، اتهامات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار