زندان های سری ، پایگاه های هواپیماهای بدون سرنشین و ایستگاه های نظارت و بازرسی تنها بخشی از فعالیت های محرمانه ای است که دولت آمریکا و انگلیس تمایل ندارند که مردم حتی از وجود آنها نیز مطلع باشند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت ؛‌ این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود مقاله ای به قلم " پیتر پاپهام " منتشر کرد و نوشت : در بالای سر ما انسان ها بیش از 200 ماهواره جاسوسی دولت آمریکا در حال چرخش بدور کرده زمین هستند . تعدادی از کارشناسان و متخصصین امور فضایی موفق شده اند از برخی از این ماهواره های جاسوسی عکس برداری کنند  . این ماهواره ها قادرند از ریزترین جزئیات در برخی از نقاط کره زمین بطور مخفیانه فیلمبرداری و عکس برداری کنند . 

بعلاوه در بیابانهای حومه لس آنجلس و در اعماق زمین یک پایگاه مخفیانه مربوط به نیروی هوایی ارتش آمریکا ساخته شده که مسئول کنترل ناوگان عظیم هواپیماهای بدون سرنشین دولت در کشورهای مختلف دنیاست . 

دولت "جورج بوش" این گونه اقدامات خود  را به بهانه جبران حادثه 11 سپتامبر انجام داده بود . با این بهانه ،‌ایالات متحده سالهاست افراد زیادی را بدون برگزاری محاکمه در دادگاه مجرم شناسایی کرده و در زندانهای مخفی و سری شکنجه می دهد . فعالیت سیا از همین دوران به اوج خود رسیده است ، این سازمان جاسوسی مسئول شناسایی و بازداشت افراد مضمون و مورد نظر کاخ سفید در کشورهای مختلف دنیا و ارسال آنها به زندانهای آمریکا می باشد . 

بسیاری از کارشناسان معتقدند جامعه ای که به شکل مستمر تحت جاسوسی از سوی دولت خود باشند نمی توانند جامعه ای سالم و کارآمد در راستای منافع حکومت آن باشد چرا که مردمی که می دانند بطور دائمی تحت نظارت و زیر ذره بین های دولتی قرار دارند ناچارند بسیاری از احساسات آزادی طلبانه و اجتماعی خود را سرکوب کنند . این سرکوب و چنین وضعیتی ناسازگاری روشنی با اصول دموکراسی دارد . 

در ادامه این مقاله آمده است : بعلاوه اینکه جاسوسی در جامعه آمریکا فاصله ای نامتعادل میان مردم و حکومت ایجاد نموده است . در تعریف یک جامعه دموکرات شهروندان دارای قدرت بوده و حکومت نیز ابزار این قدرت را فراهم می نماید . اما در یک کشور جاسوسی ،‌ دولت دارای قدرت مطلق بوده و آحاد مردم یا قدرتی ندارند و یا از قدرت اندکی بهره مند هستند . شفافیت دولتی در جوامع دموکرات در اوج خود قرار دارد و در یک دولت مملو از جاسوسی دروغگویی و پنهان کاری د ر راس سیاست های کلی مقامات آن قرار دارد . 

ایندیپندنت همچنین تصریح کرد :‌در حقیقت دنیا آن گونه ای که در رسانه های غربی به نمایش گذاشته می شود ، نیست . جهان حقیقی مکانی است که بسیاری از تخلفات و جنایات جبران ناپذیر دولتمردان غربی در آن پنهان شده است حتی اگر از دیدگاه افراد عاقل غیرمنطقی و عجیب به نظر برسد . باید نگاه تازه ای به واقعیت های اطراف خود داشته باشیم  .

دولت های غربی و در راس آنها آمریکا در پس دنیای مقابل چشمان مردم ‌، جهان پنهانی دیگری ساخته اند که بسیاری از شهروندان آمریکایی و نیز مردم سایر ملل از چگونگی ساخت یا اداره آن ناآگاه هستند . 

" بودجه سیاه " ایالات متحده برای وزارت دفاع این کشور بطور سالانه که بر اساس اطلاعات افشا شده توسط ادوارد اسنودن بالغ بر 52 میلیارد دلار تنها در سال  2012 بوده ، بخشی از هزینه ای است که برای مدیریت این دنیای  سری مصرف می گردد . 

سایه این دنیای پنهانی در ماه های اخیر بزرگتر و سیا ه تر از همیشه بر سر مردم دنیا افکنده شده است . "پنهان کاری"‌ یکی از راهکارهای اساسی دولت های غربی برای انجام امور خود می باشد که این راهکار دارای جنبه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی نیز هست . کمک های بشردوستانه نیز بر اساس همین "پنهان کاری" طبقه بندی می شود . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ علاوه بر مواردی که طی سالهای اخیر توسط افرادی مانند " آسانژ"‌و " اسنودن"‌از این دنیای پنهانی دولتمردان غربی و هم پیمانان منطقه ای آنان افشا شده هزاران موضوع جنایت و تخلف از سوی آنان وجود دارد که هنوز ناشناخته و پنهان باقی مانده است . بمباران روزانه شهروندان یمنی و پاکستانی توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی یکی از بخش هایی است که هنوز توضیح حقیقی برای علت آن عنوان نشده است . 



انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار