روزنامه روسی نوشت رشد تجارت جهانی انتظارات را برآورده نساخته است و اين نشان می‌دهد که هنوز زود است از بهبود تمام عيار اقتصاد جهانی سخن گفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه وستي، هرچند شش سال از فروپاشي بانک سرمايه گذاري "لمان برادرز" که نشانگر آغاز بحران اقتصادي جهاني بود گذشته است، اما رشد تجارت جهاني در سه ماهه اول سال جاري نيز کند بود و انتظارات را برآورده نساخت.

 بر اساس داده‌هاي سازمان تجارت جهاني و کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، حجم تجارت جهاني در سه ماهه اول امسال فقط 2.2 درصد از نظر رشد سالانه افزايش نشان مي‌دهد.

سازمان تجارت جهاني انتظار داشت در سال 2014 اين رشد 4.7 درصد باشد. تجارت جهاني از لحاظ ارزش (به دلار آمريکا) 1.5 درصد در مقايسه با سال گذشته افزايش يافت.

صادرات جهاني با توجه به تقاضاي فصلي در ماه ژانويه و مارس 0.5 درصد در مقايسه با سه ماه گذشته افزايش يافت و واردات نيز همين رشد را داشت.

ماه گذشته دفتر تجزيه و تحليل سياست اقتصادي هلند نيز از کاهش 0.8 درصدي تجارت خارجي جهاني خبر داد. همچنين سازمان همکاري و توسعه اقتصادي از کاهش 2.6 درصدي صادرات گروه "هشت" و "بريکس" در دوره مذکور خبر داد.

شايان ذکر است، هم بازارهاي پيشرفته و هم در حال رشد بر تجارت به عنوان وسيله‌اي براي تقويت اقتصاد خود تکيه دارند، اما گويا در اين بخش انتظارات آنان برآورده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار