"یووال اشتاینیتز"وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی مدعی شد که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در این دور نتیجه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ "یووال اشتاینیتز" در سخنان خود در این‌باره گفت: اسرائیل انتظار ندارد که قدرت‌های جهانی تا پایان ضرب‌الاجل تعیین‌شده در 20 جولای، با ایران به توافق هسته‌ای دست یابند. زیرا ایران مواضع سرسختانه‌ای دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ارزیابی من از مذاکرات این است که این مذاکرات در سه هفته آینده به نتیجه نخواهد رسید. من فکر می‌کنم ایرانیان با مواضع سرسختانه‌ای به این مذاکرات آمده‌اند.

اشتاینیتز در ادامه افزود: ایرانیان بدون تمایل برای مصالحه آمده‌اند، اما امیدوارند که بتوانند از این مرحله برای نرم کردن طرف مقابل و بهبود شرایط خود بهره‌برداری کنند.

اشتاینیتز که دوشنبه هفته گذشته در راس یک هیئت اسرائیلی برای گفتگو با مقامات آمریکایی درباره برنامه هسته‌ای ایران به واشنگتن رفته بود، در بخش دیگری از سخنانش ادعا کرد: دیدار من از آمریکا نشان داد که این موضوع چقدر برای اسرائیل مهم است. حتی مهم‌تر از مسئله غزه و کشته شدن نوجوانان اسرائیلی و یا مشکلات مربوط به مناطق مرزی با سوریه و لبنان.
وی بار دیگر با تکرار مواضع رژیم صهیونیستی علیه ایران مدعی شد: ایران باید برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را به طور کامل برچیند. عدم اصرار غرب بر این مسئله باعث نگرانی است و ما فکر می‌کنیم که این موضع آنان اشتباه است.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت ایجاد توافق هسته‌ای که مورد نظر اسرائیل نباشد، تل‌آویو چه خواهد کرد: مدعی شد: ما تمام گزینه‌های خود را بر روی میز داریم. ما باید ببینیم توافق به چه صورتی انجام می‌شود، و تا چه خوب و تا چه حد بد است و آیا می‌تواند حداقل خواسته‌های ما را تامین کند یا نه.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۳ تير ۱۳۹۳
حرفی جدید تر از این نمیتونی بزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۳ تير ۱۳۹۳
کسی از شما نظر نخواست
آخرین اخبار