اندیشکده زوریخ در گزارشی توان نظامی ایران را مورد بررسی قرار داد و نوشت در حال حاضر که ایران بیشترین توان موشکی بالستیک در خاورمیانه را دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "اندیشکده مطالعات بین الملل زوریخ"  در سوئیس،‌ در  گزارشی به توان نظامی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت: ایران دارای حجم قابل توجه قوای زمینی است.

 ارتش  ایران دارای سیصد و پنجاه هزار نیروی آماده  و همین تعداد نفر نیروهای ذخیره دارد.

 سپاه پاسداران ایران نیز دارای صد هزار نفر رزمنده است که باید به این‌ها نیروهای داوطلب بسیجی را نیز اضافه کرد. به طور کلی ایران یک میلیون نفر نیروی زمینی آماده دارد.

*ادوات توپخانه‌ای قابل توجه
 در این گزارش آمده است نیروی زمینی ایران دارای 1600 فروند تانک "ذوالفقار" و 480 تانک روسی "تی 72" و تعداد کمی هم تانک "توسن" است. این کشور همچنین 3200 واحد توپخانه دارد.


*قابلیت دفاع مناسب ازمرز ایران
اندیشکده زوریخ در گزارش خود تاکید می‌کند که ارتش ایران به خوبی قابلیت دفاع از تمامیت ارضی در دفاع مقابل قوای خارجی را دارد.


*نیروی قدس سپاه، ستون نبرد نرم ایران علیه آمریکا
در این گزارش به توان عملیاتی نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی اشاره شده است. در این گزارش آمده است این واحد نخبه نظامی توانایی انجام عملیات نظامی قابل توجه برون مرزی و جمع آوری اطلاعات نظامی علیه دشمنان به خصوص آمریکا را دارد. در واقع این واحد نظامی اساس جنگ نرم ایران و راهبرد نظامی این کشور است.


*تنوع موشک‌های زمین به هوا و  پهپاد‌ها
اندیشکده زوریخ در ادامه این گزارش به نیروی هوایی و توان آن پرداخت و درباره توان دفاعی نیروی هوایی ایران نوشت: ایران در این زمینه به موشک‌های هوا به هوای روسی و زمین به هوا و سامانه های متحرک کوتاه برد وابسته است. البته این کشور سامانه راداری خود را تقویت کرده است.

این گزارش همچنین به پهپادهای ایران اشاره کرده ولی نوشته است از توانایی و قابلیت عملیاتی آن‌ها اطلاع دقیقی در دسترس نیست.


*توانایی موشکی ایران
این اندیشکده در ادامه این گزارش نوشت: پس از جنگ با عراق، ایران بر قابلیت‌های موشکی بالستیک و مسئله جنگ شهرها به شدت سرمایه گذاری کرده است.

هم‌اکنون ایران بیشترین توان موشکی بالستیک در خاورمیانه را دارد که تحت نظارت سپاه پاسداران و دارای انواع موشک‌ها با برد بلند و کوتاه است.

این اندیشکده نوشت: ایران در ابتدا این فناوری را از کره شمالی بدست آورد و کم کم قابلیت افزایش برد موشک‌ها را به دست آورد. در این گزارش ذکر شده است در حال حاضر ایران دارای موشک‌های قاره پیما نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار