سازمان تعاون روستایی برای اثرگذاری باید هماهنگی کامل با شرایط اقتصادی روستاها داشته باشد.

صمد اسماعیل‌نیا نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: توسعه تعاونی‌های روستایی با مدیریت صحیح سازمان روستایی امکان پذیر است.  
 
وی ادامه داد: از آن جایی که تعاونی‌ها هم شبکه دولتی هستند و هم ارتباط دارند به همین منظور این سازمان باید با توجه به اصول تعاون و در راستای وظایف و اختیارات قانونی خود زمینه ساز توسعه اقتصادی در روستاها شود.  
 
اسماعیل‌نیا با بیان اینکه این سازمان برای اثرگذاری باید برنامه خاص خود را داشته باشد تاکید کرد: این سازمان برای اثرگذاری باید با شرایط اقتصادی روستاها هماهنگ باشد تا در سایه یک برنامه‌ریزی اصولی و مدیریت هدفدار سبب برگشت سرمایه‌های روستایی شود.  
 
این نماینده مجلس ادامه داد: اشکال در شیوه مدیریت تعاونی‌ها با توجه به اقدامات این سازمان سبب ورشکستگی برخی تعاونی‌های روستایی شد که برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته این سازمان باید در ارائه تسهیلات به تعاونگران تجدیدنظر کند.  
 
وی تاکید کرد: تعاونی‌های روستایی سبب برآورد منابع و نیازسنجی برای ادامه فعالیت اقتصادی روستاییان می‌شود به همین منظور سازمان تعاون روستایی می‌تواند با ساماندهی تعاونی‌ها تولید روستایی ظرفیت تولید در روستاها را چند برابر کند.  
 
اسماعیل‌نیا خاطر نشان کرد: شرایط مدیریتی سازمان تعاون روستایی باید با اقتصاد روستا هماهنگ باشد تا تعاونگران روستایی با اعتماد کامل حتی در سطح خرد به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.  
انتهای پیام /
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی
۲۲:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
با سلام همانگونه که خود اشاره فرمودند باز نگری وبرنامه ریزی ومدیریت هدفمندوبراورد منابع ونیاز سنجی فعالیت اقتصادی از ضروریات این طرح باید باشد .با این اصول واضافه شدن فراگیر بودن زمینه های فعالیت تعاونی با اجرای مدیران توانمند به یقین برای ما راه گشا خواهد بود فرا گیر بودن تعاونی های جدید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است واگر مورد توجه قرار نگیرد به یقین موفقیتی حاصل نخواهد شد .با وجود تکنولوژی های جدید و نو طراحی نرم افزارهای جدید و بانکهای اطلاعاتی جدید در زمینه بازارهای مصرف و ضرفیتهای تولیدی هر منطقه به دستاوردهای بزرگی دست خواهیم یافت با ارزوی توفیق طراحان این طرح .ارادتمند خادمین ملت مرتضایی
آخرین اخبار