رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی که از کاخ سفید مطرح شد، تأکید کرد که برای حمایت از شهروندانی که در کوه "سنجار" عراق پناه گرفتند وارد عمل می‌شویم و سعی می‌کنیم از اتباع و کارمندان آمریکایی در عراق حمایت کنیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه "ال بی سی"؛ "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهاراتی که از کاخ سفید مطرح شد، تأکید کرد که برای حمایت از شهروندانی که در کوه "سنجار" عراق پناه گرفتند وارد عمل می‌شویم و سعی می‌کنیم از اتباع و کارمندان آمریکایی در عراق حمایت کنیم.

رئیس جمهور آمریکا علام کرد نخستین گروه از نیروهای آمریکایی اعزامی به عراق به تروریست ها خارج از شهر اربیل حمله هوایی کردند تا مانع از پیشروی آنها به سوی شهر و به خطر افتادن دیپلمات ها و پرسنل نظامی آمریکایی شوند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی تاکید کرد مشکل نیروهای دولت اسلامی را نمی توان ظرف چند هفته حل کرد و این کار به نیروهای عراقی و تشکیل دولت مربوط است.
وی تاکید کرد باید دولت و ارتشی وجود داشته باشد که نماینده ملت عراق باشند.

رئیس جمهور آمریکا مهمترین مساله را در شرایط فعلی عراق تشکیل دولت جدید در این کشور توصیف کرد. اوباما تصریح کرد حملات هوایی آمریکا راه حل بحران عراق نیست، بلکه می بایست راه حلی از درون عراق مطرح شود و آمریکا و سایرین از آن حمایت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار