رییس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک، معتقد است که گرچه برنامه ریزی برای جذب میهمانان خارجی باید از مدتها پیش دنبال می شده است اما کماکان ادامه گفتگو با نمایندگان اتحادیه ها و تشکل های تخصصی و تاجران کلیدی صنعت پلاستیک در کشورهای همسایه در فرصت باقی مانده تا پایان نمایشگاه موثراست .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهدی پورقاضی از  فعالان انجمن ملی صنایع پلاستیک در ایران پلاست 2014 اظهار داشت: انجمن آمادگی دارد تا خدمات تخصصی از قبیل برگزاری تورهای بازدید از شرکت ها ، مشاوره یا مشارکت در برگزار گفتگوهای تجاری و در صورت نیاز مترجم را در اختیار میهمانان خارجی قرار دهد.

پورقاضی معتقد است که گرچه قیمت محصولات نسبت به ماه های گذشته کمی گران تر شده است اما در مجموع تامین محصول دارای ثبات بیشتری شده است و برای تولید کنندگان ثبات بازار بیشتر از گران شدن قیمت ها ارزش داشته است.

به گفته این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، برگزار کنندگان رویداد تجاری ایران پلاست باید ظرفیت ها و فرصت های بین المللی شدن آن را توسعه دهند.

 وی گفت: برای بسیاری از تولید کنندگان بزرگ صنعت ،مهمترین جذابیت نمایشگاه ،پیدا کردن مشتری خارجی است وگرنه غالب شرکت کنندگان در صنعت شناخته شده اند و نمایشگاه فرصت تجاری واقعی در داخل برای آنها فراهم نمی کند.

پورقاضی بر تمرکز برگزار کنندگان بر روی بازارهای هدف کشورهای همسایه تاکید می کند و سهولت در حمل و نقل و تهیه ویزا و شرایط سفر را مزیت بزرگی در جذب این گروه از مشتریان می داند و معتقد است که این مساله  باید در قالب یک استراتژی دنبال شود.

وی همچنین تاسیس انجمن ملی صنایع پلاستیک را یکی از مهمترین دستاوردهای صنعت در فاصله دو نمایشگاه ایران پلاست می داند و اظهار امیدواری می کند که با فراگیرتر شدن میزان استقبال سایر تشکل ها از این نهاد ملی ، قدرت تصمیم سازی و برنامه ریزی در سطح صنعت بیشتر شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار