رئيس عمليات منطقه يك شركت "حفاري شمال" گفت: دستگاه حفاري NDC119 توانست ركورد بيش از يك سال كار بدون حادثه را به ثبت برساند و برگ زرین دیگری بر افتخارات شركت حفاري شمال رقم زند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شرکت حفاری شمال، جليل سروي زاده  گفت: دستگاه حفاري NDC119 توانسته است ركورد بيش از يك سال كار بدون حادثه را ثبت كند.

وي با بيان اينكه دستگاه حفاري NDC119 يكي از جديدترين و مدرن ترين دكل هاي شركت حفاري شمال است، تصريح كرد:  اين دستگاه از ابتداي سال 1390 شروع به كار كرده است.
 
سروي زاده اظهار كرد: هم اكنون اين دستگاه در ميدان چشمه خوش، چاه شماره 21 مستقر شده است و در عمق بيش از 3 هزار و 270 متري در حال حفاري است.
 
رئيس عمليات منطقه يك شركت حفاري شمال با اشاره به اينكه كل متراژ حفاري دستگاه حفاري NDC119 به بيش از 11 هزار متر مي رسد، توضيح داد: اين دستگاه تا كنون 3 حلقه چاه را به پايان رسانده است و در حال حفر چهارمين چاه است.
 
وي در خصوص دستگاه حفاري NDC110 گفت: اين دستگاه  از سال 1385خريداري شده و از اواخر همان سال كار خود را آغاز كرده است.
 
سروي زاده عنوان كرد: هم اكنون دستگاه حفاري NDC110 در ميدان پايدار غرب، چاه شماره 26، تا عمق 4 هزار و 90.5 متر يعني عمق نهايي چاه را حفر كرده و در حال راندن تجهيزات نمودارگيري به درون چاه است تا وضعيت مخزن شناسايي شود.
 
رئيس عمليات منطقه يك شركت حفاري شمال با اشاره به اينكه سرعت حفاري در ميدان پايدار پايين است چرا كه حفاري اين چاه با گل سنگين است، توضيح داد:  دستگاه حفاري  NDC110 تا كنون 5 چاه در ميدان پايدار غرب حفر كرده است.
 
وي اذعان كرد: از زمان آغاز به كار دستگاه حفاري NDC110 تا كنون اين دستگاه توانسته 13 حلقه چاه به متراژ بالغ بر 20 هزار و 22 متر حفاري كند.
 
رئيس عمليات منطقه يك شركت حفاري شمال اشاره كرد: در حين انجام عمليات حفاري بخشي از بازسازي دستگاه حفاري NDC110 انجام شده است اما نياز به تعميرات اساسي دارد، به همين جهت احتمال مي رود به زودي عمليات اورهال آن انجام شود.
 
وي درباره دستگاه حفاري NDC112 مي گويد: اين دستگاه تا كنون 13 حلقه چاه با متراژ بيش از 30 هزار و 420 متر حفاري كرده است.
 
سروي زاده با اشاره به اينكه دستگاه حفاري NDC112 هم اكنون روي ميدان آبان، چاه شماره 8 مستقر شده است، تصريح كرد: طبق برنامه ريزي هاي از پيش تعيين شده، بايد تا عمق 4 هزار و 216 متري حفاري كند
 
رئيس عمليات منطقه يك شركت حفاري شمال ادامه داد: تا كنون 3 سايز لوله جداري در ميدان آبان چاه شماره 8 رانده شده است و پيش بيني مي شود طبق برنامه زمانبندي به اتمام برسد.
 
وي افزود: دستگاه حفاري NDC112 سال گذشته بيشترين متراژ حفاري را در ميان دكل هاي شركت حفاري شمال به ميزان 7 هزار و 663 متر بوده ثبت كرده است كه نشان از كارآمدي اين دستگاه دارد.
 
سروي زاده اذعان كرد: دستگاه حفاري NDC112 تا كنون در ميدان هاي زيادي همچون نفت شهر، پايدارغرب، آبان، دهلران، سرخون به حفاري پرداخته است.
 
رئيس عمليات منطقه يك شركت حفاري شمال تصريح كرد: يكي از حركت هاي هوشمندانه شركت حفاري شمال از آغاز فعاليت بكارگيري نيروي انساني با تجربه در كنار افراد جوان است، تا از اين طريق انتقال دانش از افراد با تجربه به جوانان صورت گيرد.
 
وي ادامه داد: مقوله آموزش نيز در پيشبرد تربيتي نيروهاي جوان همگام با انتقال دانش و فناوري از نيروي هاي باتجربه به نيروهاي جوانتر موثر بوده است
 
سروي زاده تشريح كرد: هم اكنون شركت حفاري شمال در ميان شركت هاي رقيب علاوه بر دارا بودن نيروي جوان ماهر و تحصيلكرده، بهترين عملكرد را در سيستم عمليات دارد.
 
رئيس عمليات منطقه يك شركت حفاري شمال ياد اور شد: يكي از فعاليت هاي تاثير گذار كه عمليات خشكي شركت حفاري شمال آن را در پيش گرفته است، استفاده و حمايت از توليدات داخلي همچون انواع ولوهاي فشار ضعيف و قوي، پمپ هاي سنتر فيوكال، قطعات پمپ گل حفاري، و نيز قطعات تاپ درايو واش پايپ و IBOP در حال تست هاي ميداني است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار