خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که چه آمریکا دوست داشته باشد یا نه، ایران در مبارزه با داعش نقشی کلیدی در عراق و سوریه ایفا می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ رویترز در گزارشی نوشت: چه آمریکا دوست داشته باشد چه نداشته باشد، ایران متحد کلیدی عراق و سوریه است و مطمئنا بازیگر مهمی در مبارزه با گروه تروریستی داعش است.

در این گزارش امده است: آمریکا و ایران که در اکثر موضوعات اساسی خاورمیانه با یکدیگر اختلاف دارند، اکنون یکدیگر را در یک سمت و سو علیه پیدایش بحران گروه داعش می بینند که بخش‌های مهمی از دو کشور عراق و سوریه را اشغال کرده است.

رویترز نوشت: در حالی که به سختی  این وضع همچون ضرب المثل " دشمنِ دشمنت دوست تو است" تلقی می شود، اما این نشان می دهد که یک دشمن مشترک می تواند واشنگتن و تهران را در زمینه‌ای مشترک قرار دهد.

این گزارش ادامه داد: هرگونه  تلاشی برای نزدیک کردن این دو کشور به سادگی میسر نیست.

همکاری نظامی ایران و آمریکا علیه داعش جزو گزینه های روی میز نیست، همچنین ایران در ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا حضور ندارد.

مقامات سابق و فعلی آمریکا تایید می کنند که منافع امریکا و ایران به ندرت همسو می شود، بنابراین چالش داعش فعلی نشان می دهد کهع که نقش ایران تا حد ممکن سازنده است

رویترز همچنین نوشت: کارشناسان می گویند که هرگونه همکاری عملی، از جمله اشتراک اطلاعات درباره تحرکات داعش، باید در پشت صحنه و  یا به کمک واسطه هایی انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار