"بهومیبول آدیولیادیج" پادشاه تایلند بار دیگر بستری شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، روز گذشته پادشاه تایلند به بیمارستانی در شهر بانکوک پایتخت این کشور انتقال پیدا کرد. پزشکان پس از معاینه پادشاه هشتادو شش ساله تایلند، وی را بستری کردند.

"بهومیبول آدیولیادیج" در حال حاضر در مقایسه با دیگر حکومتهای پادشاهی جهان، رکورد طولانی ترین دوره حکومت پادشاهی را داراست. گفته می شود وی تب شدید و عفونت داشته است. علاقه مندان خانواده سلطنتی تایلند درمقابل بیمارستان محل بستری شدن پادشاه جمع شده اند و منتظر شنیدن خبرهایی درباره وضع او هستند.

این اولین بار نیست که پادشاه تایلند بستری می شود. وی در سالهای اخیر بارها به علل مختلف به بیمارستان منتقل شده است. مردم تایلند پادشاه کشورشان را تا حد تقدیس، باور دارند. پزشکان معالج پادشاه تایلند اعلام کرده اند پس از تزریق داروهای آنتی بیوتیک ، حال وی خوب شده و فشار خون او ثابت شده است. در سال دو هزار و نه ، پادشاه تایلند به همان بیمارستانی انتقال پیدا کرد که دیروز به آنجا مراجعه کرد. وی برای مدت چهار سال در این بیمارستان ماند. ظاهرا وی مشکلات تنفسی داشت اما هیچ توضیحی درباره این دوره تحت نظر بودن طولانی او داده نشد. وی که در سال هزار و نهصد و بیست و هفت در آمریکا به دنیا آمد در سال هزار و نهصد و چهل و شش و در سن هجده سالگی پادشاه تایلند شد. وی پس از پایان تحصیلاتش در سوئیس، رسما تاج گذاری کرد.

پادشاه در نظام سیاسی تایلند نقش سیاسی ندارد اما مردم این کشور پادشاه را عامل وحدت کشورشان در شرایط بحران همانند بحرانهای سالهای اخیر این کشور می دانند. در تایلند شدیدترین محکومیتها برای کسانی درنظر گرفته شده است که به پادشاه یا ملکه و خاندان سلطنتی توهین کنند بطوریکه به پانزده سال زندان محکوم می شوند.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار