وزیر بهداشت با بیان اینکه 5 هزار بهورز در کشور کمبود داریم، گفت: امیدواریم دولت برای کمبود این نیرو به ما کمک کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز 19 مهر در مراسم بزرگداشت روز بهورز گفت: آرزوی دیرینه من این بوده که به عنوان یک بهورز در حوزه سلامت موثر باشم چرا که راه حل مشکل سلامتی مردم ایران بهورزان هستند 

وی با بیان اینکه باید بهورز روستا به شهر گسترش یابد، عنوان کرد: باید بهورزان  از لحاظ دانش و مهارت ارتقا پیدا کنند و در سراسر کشور شبکه مراقبتهای بهداشتی داشته باشیم تا بتوانیم به مردم ایران خدمت کنیم.
 
هاشمی ادامه داد: درست است که امروز بیماری‌های واگیر را کنترل کردیم اما مردم امروز درگیر بیماری‌های غیر واگیر هستند که باید بهورزان برای حل این مشکل وارد عمل شوند.

وزیر بهداشت عنوان  کرد: در حال حاضر 5 هزار بهورز کمبود داریم که امیدواریم بتوانیم با کمک دولت کمبود را بر طرف کنیم.
 
وی با  اشاره به اینکه حوزه سلامت به  شدت بیمار است، اظهار داشت: این بیماری ناشی از مسائل مختلف به خصوص کم توجهی به حوزه پیشگیری است که بار ما را زمین‌گیر کرده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما باید شبکه مراقبت بهداشتی‌مان را در کشور داشته باشیم که همه ایرانیان را رصد کنیم در این راستا وزارت بهداشت برنامه‌هایی در حوزه بهداشتی در کنار نوسازی خانه‌های بهداشت و بازسازی آنها دارد.
 
وی تصریح کرد: مراکز آموزش عالی جایگزن مراکز آموزش بهورزی خواهند شد. چند وقتی است که در روستا مکمل‌ها وجود ندارند که به زودی این نبود برطرف می‌شود. همچنین لیست داروهای خانه بهداشت مورد تجدید نظر قرار گرفته و لیست داروهای جدید ابلاغ می‌شود.
 
هاشمی گفت: طبق آمار سر شماری 9 میلیون حاشیه نشین داریم که با کمک شما بهورزان می‌توانیم بهداشت و سلامت آنها را ارتقاء دهیم همچنین در حوزه بیماری‌های غیر واگیر بسته‌هایی را آماده کردیم تا در قالب مراکز آموزش عالی سلامت به شما آموزش داده شود تا بتوانید به عنوان سفیران سلامت نقش آفرینی کنید. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار