روشی که ایالات متحده برای مبارزه با گروه تروریستی داعش انتخاب کرده ، محکوم به شکست می باشد ./

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ طلال اتراچه ، کارشناس تفکر اسلامی در سخنانی اظهار داشت : روشی که ایالات متحده برای مبارزه با گروه تروریستی داعش انتخاب کرده ، محکوم به شکست می باشد چرا که کشورهایی که این گروه جانی  و تروریست را از نظر مالی و تسلیحاتی تغذیه می کنند در ائتلافی که واشنگتن برای مبارزه با داعش تشکیل داده نیز حضوردارند . 

یکی از گزارشاتی که در سال 2010 از سازمان امنیت داخلی آمریکا افشا شد این بود که 13 مرد با برخی روابط تروریستی از خاک آمریکا وارد کانادا شده اند .واشنگتن این تهدید تروریستی درداخل کشور خود را نادیده گرفت .

از 11 سپتامبر 2001 تاکنون واشنگتن هر روز قوانین امنیتی و ضدتروریسمی خود را بطور گسترده ای تشدید کرده است . در همین راستا همکاری های امنیتی و اطلاعاتی واشنگتن باتعدادی از کشورهای دنیا به سرعت افزایش یافت .همچنین لابی گری های گسترده ای از سوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل انجام گرفت تا قوانین ضدتروریسم این شورا نیز بر اساس آنچه آمریکا میخواهد ، تنظیم گردد . 

اکنون مشکل اینجاست که نمی توان خطی قاطع برای جدایی میان ایدئولوژی های خشونت آمیز مذهبی  و انسانهای مذهبی _ ونه تروریست اسلامی _ کشید . مردم دنیا نباید تبعیضی علیه مسلمانان دنیا قائل شوند تنها به این دلیل که آنها به مسجد رفته یا نماز می خوانند . نمی توان به آسانی تروریسم راتعقیب و پیدا کرد .

 این تروریست ها درحال انتشار در سراسر دنیا هستند و سیاست های سوخته آمریکا در خاورمیانه باعث شده که تعداد کشورهایی که تبدیل به بهشت هایی امن برای این تروریست ها شده ، روز به روز بیشتر شود . این تروریست ها اکنون در بسیاری از مناطق پایگاه دارند.

بعلاوه با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی های نوین ، تمامی ابزار برای انتشار ایدئولوژی آنها در سطح جهان در کمترین زمان ممکن فراهم می باشد. آنها از طریق شبکه های های اجتماعی و پایگاه های اینترنتی علاوه بر توسعه افکار خود ، به درآمدزایی وکسب منابع مالی به منظور ادامه جنایات خود در منطقه مبادرت میکنند . بنابراین باید قاطعانه گفت که واشنگتن نمیتواند باتزریق تروریسم به کشورهای خاورمیانه ، امنیت در داخل آمریکا را برای خود تامین کند. 

دلیل اساسی ومنطقی برای شکست ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا این است که دوستان و دشمنان تروریست ها همزمان به حمایت و مبارزه آنها مشغول هستند . کشورهایی که حمایت های مالی و تسلیحاتی آنها بطور روزانه بدست تروریستهای داعشی در عراق وسوریه می رسد چگونه می خواهنددر جنگ با همین تروریست ها _ که خودمسلح کرده اند_ پیروز شوند ؟

اتراچه همچنین افزود : بعنوان مثال ترکیه به اتوبانی برای تروریست های تکفیری - بعثی تبدیل شده است. جنگجویان ازسراسر دنیا به ترکیه سرازیر می شوند و در آنجا تحت آموزش های نظامی _ و البته آموزش های اقدامات تروریستی _ قرار میگیرندو سپس به سوریه اعزام می شوند . اردوغان همچنان به حمایت های غیرمستقیم خود از تروریست ها ادامه می دهد و هنوز حتی یک تیر را هم علیه داعش شلیک نکرده است .

در مقابل ، آنکارا کمک های فراوانی رااز نظر لجستیکی به تروریست های داعشی کرده تا آنها بتوانند هر چه راحت تر و سریعتر به اهداف خود در سوریه _ که همان سرنگونی نظام بشاراسد و نابودی بخش کردنشین سوریه است _ دست پیدا کنند . 

همزمان عربستان سعودی و قطر نیز از قافله حامیان مالی داعش عقب نمانده و نهایت تلاش خود رابرای تامین همه جانبه مالی و تسلیحاتی این شورشیان جنگجو انجام می دهند . داعش و جبهه  النصره _ که شاخه ای از القاعده محسوب می شود _ مدتهاست از سوی کشورهای حاضردر ائتلاف آمریکایی ضدداعش مورد حمایت هستند . 


انتهای پیام/
برچسب ها: تکفیری ، بعثی ، متحد ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار