آماده‌باش جنگنده‌های ناتو در پی افزايش فعاليت هواپيماهای روسی در آسمان اروپا

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو روز چهارشنبه اعلام کرد در پی افزایش فعالیت‌ هواپیماهای جنگی روسیه در حریم هوایی اروپا، جنگنده‌های این سازمان نیز در وضع آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

در بیانیه ناتو آمده است جنگنده‌های کشورهای عضو این سازمان طی دو روز گذشته چهار بار جنگنده‌های روسی را که در دریای بالتیک، دریای شمال و دریای سیاه مشغول برگزاری رزمایش بودند رهگیری کردند.
در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به بحران اوکراین نشده است. این در حالی است که بحران اوکراین عامل اصلی تنش بین روسیه و غربی‌هاست.
کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا مانند کشورهای حوزه دریای بالتیک، جنگنده‌های خود را برای رهگیری هواپیماهای روسی عازم کردند.
بنا به اعلام ناتو، در سال 2014 بیش از صد مورد رهگیری جنگنده‌های روسی در حریم هوایی اروپا صورت گرفته است که سه برابر بیشتر از سال گذشته میلادی است.

در بیانیه ناتو آمده است پرواز این جنگنده‌های روسی بدون هماهنگی با مسئولان اروپایی صورت گرفته است و همین موضوع باعث می‌شود خطری بالقوه پرواز هواپیماهای غیرنظامی را تهدید کند.
ناتو هر بار که هواپیمایی بدون هماهنگی به حریم هوایی اروپا نزدیک شود و برج‌های مراقبت نتوانند آنها را شناسایی کنند، جنگنده‌هایی را برای رهگیری این هواپیما اعزام می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار