دولت سوئیس تحریم های جدیدی بر ضد پانزده شرکت و بانک روسیاعمال کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووست، دولت سوئیس روز چهارشنبه تحریم های جدیدی بر ضد پانزده شرکت و بانک روسی وضع کرد.

مقامات سوئیس برای این که مانع از آن شوند روسیه از نظام بانکی این کشور برای دور زدن تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا بر ضد مسکو استفاده کند، تحریم های جدیدی بر ضد پانزده شرکت و بانک روسی اعمال کردند.

شورای فدرال سوئیس تاکید کرد  نباید اجازه دهیم که روسیه از نظام مالی و بانکی سوئیس برای دور زدن تحریم هایی که آمریکا و اروپا در رابطه با بحران اوکراین بر ضد این کشور وضع کرده اند،  استفاده کند.

علاوه بر محدودیت های جدیدی که شورای فدرال سوئیس بر ضد 15 بانک و شرکت روسی وضع کرده، نام 24 شخص و شرکت روسی نیز به فهرستی اضافه شده است که واسطه های مالی اجازه ندارند روابط مالی و تجاری جدید با آنها برقرار کنند و روابط و معاملات تجاری کنونی آنها نیز باید با نظارت مقامات سوئیس صورت گیرد.

 در پی برکناری "ویکتور یانوکوویچ" از ریاست جمهوری اوکراین در بیست و دوم فوریه، کریمه و سباستوپول در شرق اوکراین که بیشتر ساکنان آن را روس زبانها تشکیل می دهند پس از برگزاری همه پرسی استقلال خود را از اوکراین و الحاق مجدد خود را به روسیه اعلام کردند. اما کشورهای غربی و دولت اوکراین این همه پرسی را قبول ندارند  و الحاق شبه جزیره کریمه و دخالت های روسیه را در اوکراین محکوم می کنند. در همین راستا آمریکا و کشورهای اروپایی چند دور تحریم بر ضد روسیه وضع کرده اند. اما روسیه نیز در اقدامی متقابل واردات فرآورده های غذایی و محصولات کشاورزی را از کشورهای اروپایی و آمریکا ممنوع کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سوئیس ، بانک ، شرکت ، روسی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار