نعمت‌زاده در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی خودرو:

هنوز تصمیمی درباره طرح مدیریت واردات خودرو گرفته نشده/ ساخت قطعات باکیفیت از اولویت‌های صنعت است

وزیر صنعت با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما افزایش تولید خودرو و صادرات است گفت: در این راستا ساخت قطعات باکیفیت بالا از اولویت‌های این صنعت می‌باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو و قطعات با اشاره به لزوم افزایش کیفیت قطعات خودرو گفت: باید حداکثر توان خود را برای تحقیق و توسعه و ساخت قطعات باکیفیت بکار ببریم چرا که در این بخش در گذشته نتوانستیم خوب عمل کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با فعال شدن واحدهای مهندسی، طراحی و آزمایشگاهی هم قطعات کیفی‌تری تولید می‌شود و هم جایگزینی برای قطعات وارداتی به کشور می‌شود.

نعمت‌زاده تأکید کرد: هدف ما افزایش تولید خودرو و صادرات است و ساخت قطعات باکیفیت بالا از اولویت‌های صنعت می‌باشد که امیدواریم سازندگان و تولیدکنندگان از تمام توان خود برای تولید قطعات باکیفیت استفاده نمایند.

به گفته وزیر صنعت، حضور در بازارهای خارجی و کشورهای صنعتی بیانگر کیفیت بالا در تولید قطعات است.

وی همچنین در رابطه با همکاری صنعت خودروسازی با سایر کشورها گفت: با تعامل با سایر کشورهای پیشرو در این صنعت می‌توانیم کمبودهای خود را جبران کنیم و همچنین استقبال از همایش بین‌المللی خودرو که در چند روز آینده در تهران برگزار می‌شود نشانه علاقمندی سایر کشورها برای همکاری با ایران است.

وزیر صنعت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه طرح مدیریت واردات خودرو به کجا رسید؟ گفت: این طرح جمع‌بندی خاصی نشده و مقررات جاری کشور برقرار است و اگر تصمیم جدیدی در رابطه با این بخش اتخاذ شود اعلام می‌شود.
 
روند رو به رشد صنعت در کشور

وزیر صنعت در بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو (فولاد - آلومینیوم - معدن - ریخته‌گری) با اشاره به مشارکت خوب در این نمایشگاه گفت: امیدواریم صنعت‌گران و صاحبان صنایع در تمام زمینه‌ها تلاش خود را بکارگیرند تا وجهه خود و کشورشان را بهبود ببخشند.

وی افزود: در این راستا باید در بازارهای جهانی حضور فعال‌تری داشته باشیم و صادرات نیز افزایش یابد و با توجه به اینکه کشور ما کشوری توانمند در این صنعت است و نیز این صنعت صنعتی پیشران است با راه‌اندازی واحدهای تولید گردش نقدینگی افزایش می‌یابد و اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

وزیر صنعت تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا موانع سر راه تولید اعم از تحریم، رکود و همچنین مسائل مالیاتی حل شود.

نعمت‌زاده تأکید کرد: در ظاهر نیمی از صنایع ما خصوصی شده است اما در عمل برای رد دیون این صنایع به برخی سازمان‌ها واگذار شده است که این خصوصی‌سازی نیست.

وی ادامه داد: مشکلاتی از این بخش در این صنعت وجود داشته که در حال رفع است و امیدواریم با سرعت بیشتری رفع شود.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه آمار تولیدات در بخش صنعت ما حاکی از روند رو به رشد است افزود: در بعضی از صنایع نیز شاهد رشد 100 درصدی بودیم به عنوان مثال در بخش خودرو رشد 70 درصد و در بخش فولاد رشد 10 درصد را شاهد بودیم، هچنین در صنایع الکترونیک و پیشرفته و صنایع غذایی نیز روند رو به رشد و تعالی را شاهد هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم همکاری بانک‌ها با واحدهای تولیدی و صنایع گفت: کمبود نقدینگی با توجه به تورم چند سال گذشته موجب بروز مشکلاتی برای واحدهای تولید و صنعتی شد که نباید این مشکلات به حساب صنعتگر گذاشته شود و باید اجازه دهیم این صنایع بتوانند روی پای خود بایستند.
 
دولت هیچگونه دخالتی در قیمت‌گذاری خودرو ندارد

نعمت‌زاده در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش قیمت خودروها گفت: دولت هیچ دخالتی در قیمت‌گذاری خودرو ندارد و در چند سال گذشته تورم و گران شدن عوامل تولید موجب شد تا سازندگان خودرو خود را با این شرایط تطبیق داده و قیمت خودرو را افزایش دهند البته در این راستا ما خواستیم تا جانب انصاف را رعایت کنند.

وزیر صنعت تأکید کرد: به غیر از تورم و شرایط تغییر کیفیت مانند تبدیل خودروها به یورو 4 و یا الزامی شدن ایربگ در خودروها و همچنین افزایش ارزش افزوده و نیز افزایش 25 درصدی بیمه شخص ثالث موجب افزایش قیمت خودروها شد.

به گفته وزیر صنعت، خودروسازان باید با افزایش تولید ضرر و زیان خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، صادرات ، قطعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار