دادگاه کیفری قاهره در مصر روز گذشته برای محمد بدیع، رهبرکل اخوان المسلمین و 25 تن دیگر از اعضای اخوان المسلمین حکم زندان 3ساله وضع کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه کیفری قاهره روز گذشته برای "محمد بدیع"، رهبر عالی اخوان المسلمین و 25 تن دیگر از جمله برخی سران اخوان المسلمین به اتهمام اهانت به دادگاه، حکم زندان سه ساله صادر کرد و این مسأله یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که این دادگاه برای حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر حکم تبرئه از اتهام‌هایش از جمله کشتار انقلابیون را صادر کرد.

رویترز گزارش داد که قاضی "شعبان الشامی"، این حکم را در دادگاه کیفری قاهره در حین بررسی پرونده محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر و 131 تن از اعضای اخوان المسلمین به اتهام حمله به زندانها پس از خیزش مردمی مصر که منجر به برکناری حسنی مبارک شد، صادر کرد.

از جمله افرادی که روز گذشته در جریان این دادگاه متهم به زندان شدند، "رشاد البیومی " معاون رهبر اخوان المسلمین و سعد الکتاتنی رئیس پارلمان سابق مصر و محمد بلتاجی و صبحی صالح و عصام العریان از رهبران ارشد اخوان المسلمین نیز حضور دارند.

این حکم صادره همچنین شامل پرداخت غرامت ده هزار پوند مصر (معادل 1399 دلار آمریکا) نیز می‌گردد.

شایان ذکر است که پیشتر محمد بدیع و برخی دیگر از سران اخوان المسلمین با احکامی همچون اعدام و زندان مواجه شده اند، و بسیاری از اعضای اخوان به زندانهایی یک ساله به خاطر اهانت به دادگاه و دستگاه قضایی در حین بررسی پرونده های مختلف مواجه هستند.

گفتنی است، دادگاه جنایی قاهره روز شنبه به ریاست قاضی محمود الرشیدی حکم به عدم اجازه تجدیدنظر علیه پرونده مبارک در پرونده کشتار معترضان در خیزش مردمی مصر را که منجر به سرنگونی مبارک گردید صادر کرد و حکم به تبرئه شدن وی داد.

انتهای پیام/



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار