وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اتحادیه اروپا همچنان جهت تغییر مواضع و شیوه غیردوستانه خود علیه روسیه و نیز مشخص کردن موضع خود در خصوص اوکراین آمادگی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از "روسیا الیوم"؛ وزارت‌خارجه روسیه اعلام کرد اتحادیه اروپا همچنان جهت تغییر مواضع و شیوه غیر دوستانه خود علیه روسیه و نیز مشخص کردن موضع خود در خصوص اوکراین آمادگی ندارد.

این وزارتخانه امروز در سایت خود نوشت: بررسی موضوع روابط روسیه با اتحادیه اروپا توسط شورای امور خارجه این اتحادیه بر این واقعیت تاکید دارد که اتحادیه اروپا هنوز جهت اصلاح و تغییر مواضع غیر دوستانه خود در قبال روسیه آمادگی ندارد.

این وزارتخانه می افزاید: همچنین این اتحادیه جهت ارزیابی اقدامات مقامات کییف که بمباران مناطق جنوب تا شرق اوکراین را از سرگرفته و توافقنامه‌های صورت گرفته را نقض کرده، آمادگی ندارد.

گفتنی است موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که این اتحادیه جهت پیشرفت گفتگوی سیاسی با روسیه پیرامون برخی مسائل مهم بین المللی تلاش می‌کند و جهت حل بحران اوکراین آماده همکاری دیپلماتیک با روسیه می‌باشد.

در همین حین او تاکید کرده بود چنانچه مسکو توافقات مینیسک را به طور کامل اجرا نکند و موضع خود در قبال شبه جزیره "قرم" را تغییر ندهد این اتحادیه به فشارهای خود علیه این کشور از طریق اعمال تحریم ها ادامه خواهد داد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار