محمود عباس در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن از موضع‌گیری‌های ژاپن در خصوص مساله فلسطین تقدیر کرد و ربوده شدن دو تبعه ژاپنی به دست گروه داعش را محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره مباشر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن شرکت کرد.

عباس از موضع‌گیری‌های ژاپن در خصوص مساله فلسطین تقدیر کرد و ربوده شدن دو تبعه ژاپنی به دست گروه داعش را محکوم کرد و خواستار آزادی آنها شد.

عباس از کمکهای مالی ژاپن به فلسطینیان به ویژه کمک به ساخت مقر تشکیلات خودگردان فلسطین تشکر کرد.

عباس در کنفرانس خبری با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت : رای دادن ژاپن به کشور فلسطین به عنوان کشور ناظر غیر عضو در سازمان ملل نشان از حمایتهای صادقانه ژاپن از ملت فلسطین و حق آنها در آزادی و استقلال طبق قطعنامه های مشروع بین المللی و بر اساس تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل برای زندگی کردن در کنار یکدیگر در امنیت و ثبات و حسن نیت است .

رئیس تشکیلات خودگردان از حمایتهای ژاپن از طرح موسوم به گذرگاه صلح و شکوفایی و بویژه مجتمع صنعتی و کشاورزی در اریحا که با عنایت خاص ژاپن دنبال می شود ؛ تقدیر کرد و گفت : ما یقین داریم که سفر شما به منطقه  به ایجاد انگیزه برای شرکتهای ژاپنی جهت سرمایه گذاری در فلسطین منجر خواهد شد . 

وی از نقش مثبت ژاپن برای موفقیت روند صلح و تلاشهای این کشور برای جلب حمایتهای کشورهای آسیایی از فلسطین تقدیر کرد .
محمود عباس بار دیگر در این کنفرانس خواستا متوقف شدن اقدامات شهرکسازی اسرائیل شد و تاکید کرد مجازاتهای اسرائیل علیه فلسطینیان هرگز به عملیات صلح خدمت نخواهد کرد .

عباس تاکید کرد در سریعترین زمان ممکن انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را برگزار خواهیم کرد .

شینزو آبه نیز در این کنفرانس گفت : من از استقبال گرم فلسطینیها تقدیر و تشکر می کنم .

وی مذاکرات خود با رئیس تشکیلات خودگردان را مثبت توصیف کرد  و با اشاره به ربوده شدن دو تبعه ژاپنی به دست داعش گفت : همه تلاش خود را برای آزادی آنها به کار خواهد بست .

وی خاطر نشان کرد اقدامات تروریستی از نظر ما کاملا مردود است و تلاش می‌کنیم مشکل گروگانها زودتر حل شود و حمایتهای لازم را از این مساله انجام خواهیم داد و از همبستگی ملت فلسطین با خود در این خصوص تقدیر می کنیم.

نخست وزیر ژاپن گفت : ما از تلاشهای تشکیلات خودگردان برای  ایجاد سازمانها و نهادهای دولتی و رونق اقتصاد حمایت می کنیم و کمکهای اضافه تری به مبلغ یکصد میلیون دلار برای ساخت اقتصاد فلسطین اختصاص خواهیم داد .

وی گفت : ژاپن از زمانیکه یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان به این کشور سفر کرد روابط بسیار خوب و دوستانه ای با فلسطینیها داشته است .




انتهای پیام//
 
برچسب ها: بین الملل ، فلسطین ، ژاپن ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار