مرکز بین المللی پژوهش های استراتژیک اعلام کرد که عربستان اولین کشور غرب آسیا و سومین کشور جهان از نظر هزینه های نظامی در سال 2014 بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز بین المللی پژوهش های استراتژیک اعلام کرد: عربستان اولین کشور منطقه و سومین کشور جهان از نظر هزینه های نظامی و تسلیحاتی در سال 2014 بود.

"جان چپمن" مدیرکل مرکز بین المللی پژوهش های استراتژیک ( آی.آی.اس.اس ) که یک موسسه جهانی مستقل فعال در زمینه امنیت جهانی، خطرات سیاسی و درگیری های نظامی است، اخیرا کتاب "موازنه نظامی" در سال 2015 را در یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن رونمایی کرد.

در این کتاب آمده است: پس از 3 سال کاهش، هزینه های نظامی جهانی در سال 2014 میلادی به میزان یک ممیز هفت دهم درصد افزایش یافت که بیشترین آن متعلق به رژیِم اسرائیل و عربستان است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، کتاب موازنه نظامی نشان می دهد: کشور آمریکا مانند سال های گذشته در صدر فهرست بیشترین بودجه نظامی در جهان با 581 میلیارد دلار قرار دارد. پس از آن، کشور چین با 129 میلیارد و چهارصد میلیون دلار، عربستان با 80 میلیارد و هشتصد میلیون دلار، روسیه با 70 میلیارد دلار و انگلستان با 61 میلیارد و هشتصد میلیون دلار قرار دارد.

رژیم صهیونیستی نیز با 23 میلیارد و دویست میلیون دلار در رتبه سیزدهم قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار