یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا ادعاهای رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر اینکه واشنگتن دیگر رژیم صهیونیستی را در جریان فرایند مسائل مربوط به ایران را قرار نمیدهد را تکذیب کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، روز دوشنبه در مقاله‌ای به قلم «مایکل ویلنر» نوشت: روز گذشته شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داد که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از این پس، اطلاع‌رسانی به اسرائیل را در خصوص مذاکرات غرب با ایران متوقف خواهد کرد. 

 از سوی دیگر، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار جروزالم پست گفت: «به‌رغم گزارش‌هایی که اخیراً در رسانه‌ها و مطبوعات اسرائیلی منتشر شده است، سیاست واشنگتن مبنی بر گزارش دادن به اسرائیل در رابطه با مذاکرات جاری با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور کماکان برقرار است و هیچ تغییری نکرده است.» 

شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل در گزارش اخیر خود مدعی شده است که به علت تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مبنی بر سخنرانی قریب الوقوع در کنگره آمریکا که بدون هماهنگی کاخ سفید تنظیم شده است، دولت آمریکا نیز تصمیم گرفته است از این پس اسرائیل را جریان مذاکرات آتی میان گروه پنج به علاوه یک با ایران قرار ندهد. انتظار می‌رود نتانیاهو در سخنرانی خود در برابر اعضای کنگره آمریکا از تلاش‌های دیپلماتیکِ جهانی برای مذاکره با ایران با هدف دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با این کشور، به شدت انتقاد کند. 

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا، ضمن تأکید بر ادامه روند گزارش دادنِ آمریکا به اسرائیل درباره گفتگوهای هسته‌ای با ایران، افزود: «وندی شرمن، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا، در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با کوهن، رئیس سازمان امنیت اسرائیل، و همچنین با یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و برنامه‌ریزی راهبردی اسرائیل، دیدار و گفتگو کرد و همچنین قرار است این هفته نیز بار دیگر با کوهن ملاقات کند. این مقام آمریکایی تأکید کرد: روشن است که موضوع اصلی مذاکرات میان شرمن و مقامات یاد شدهٔ اسرائیلی، گفتگوهای ایران بوده است. 

وی افزود: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، همچنان به گفتگوهای خود با بنیامین نتانیاهو در رابطه با همین موضوع (مذاکرات ایران) ادامه می‌دهد و باید یادآور شوم که این تماس‌ها، همواره به همین‌ نحو میان دو شخصیت نامبرده برقرار بوده است. 
کاخ سفید نیز ادعاهای مطرح شدهٔ اخیر در رسانه‌ها و مطبوعات اسرائیلی را رد و خاطر نشان کرد که قرار است کوهن هفته آینده در کاخ سفید با سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا، دیدار و گفتگو کند، که نشان‌دهندهٔ ادامه تماس‌ها میان آمریکا و اسرائیل در رابطه با مذاکرات هسته‌ای ایران است. 

» الستیر باسکی «، سخنگوی شورای امنیت ملی، با صراحت کامل گفت: گزارش اخیر شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل کاملاً غلط است. وی افزود: ما همچنین به تماس‌های مکرر و عادی خود با یکدیگر در سطوح مختلف حرفه‌ای و کار‌شناسی در حوزه‌های اطلاعاتی، نظامی و دیپلماتیک، ادامه می‌دهیم. 

علاوه بر این، دفتر نخست وزیر اسرائیل نیز به گزارش شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل پاسخ داد و اعلام کرد: اسرائیل و آمریکا کماکان «مناسبات عمیق راهبردی» میان خود را ادامه می‌دهند و قرار است کوهن به زودی به آمریکا سفر کند تا در کنفرانسی در آمریکا شرکت کند. کوهن در خلال سفرش به آمریکا با شرمن و رایس دیدار و گفتگو خواهد کرد. 

جروزالم پست افزود: شایان ذکر است که جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اخیراً خودش اذعان کرده است که تصمیمش را مبنی بر اینکه در رابطه با دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در برابر اعضای کنگره، به کاخ سفید چیزی نگوید، بر اساس محاسبات سیاسی گرفته است زیرا بیم آن را داشته است که باراک اوباما، اگر از این قضیه مطلع شود، ممکن است تلاش کند مانع سخنرانی نتانیاهو در برابر کنگره شود. یک مقام ارشد آمریکایی در گفتگو با روزنامه صهیونیستی "جروزالم‌پست "اعلام کرد بر خلاف گزارش‌های رسانه‌ای، سیاست آمریکا در ارائه گزارش به اسرائیل درباره پیشرفت مذاکرات هسته‌ای با ایران تغییری نکرده است.

انتهای پیام/.

برچسب ها: ایران ، امریکا ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار