"یووال اشتاینیتز"، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با اشپیگل بار دیگر ادعاهای خود را درباره برنامه هسته‎ای ایران تکرار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "یووال اشتاینیتز" در گفتگوی اختصاصی با سایت "اشپیگل آنلاین" به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱ + ۵ پرداخت و مدعی شد نگرانی اسرائیل از توافق اصولی میان ایران و گروه ۱ + ۵ نیست بلکه موضوعاتی است که به گفته او در روند مذاکرات به آنها کم اهمیت داده شده است.

اشتاینیتز در خصوص مذاکرات هسته ای گفت: تکلیف سانتریفیوژها و زیرساخت‌های هسته‌ای ایران چه خواهد شد؟ این زیرساخت‌ها باید از بین بروند. این موضوع هنوز حل نشده است.

اشتاینیتز ادامه داد که اگر ایران بتواند هزاران سانتریفیوژ داشته باشد و پس از مدتی شمار آنها را افزایش دهد، ممکن است به "کشوری در آستانه رسیدن به سلاح هسته‌ای" تبدیل شود و در نتیجه در ۱۰ یا ۱۲ سال آینده خطرناک‌تر خواهد بود.

اشتاینیتز افزود: اگر به ایران اجازه پژوهش هسته‌ای داده شود، در این صورت می‌تواند دانش هسته‌ای موردنیاز خود را به طور قانونی از آمریکا و روسیه خریداری کند.

اشتاینیتز مدعی شد ایران می‌تواند انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز داشته باشد؛ اما بدون یک برنامه‌ هسته‌ای.

وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرائیل تاکید می‌کند که مذاکرات هسته‌ای باید پیرامون از بین‌بردن برنامه‌هسته‌ای ایران باشد نه محدود کردن آن.

وی در پایان مدعی شد، اسرائیل توافقی شبیه آنچه که با لیبی صورت گرفت را ترجیح می‌دهد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علی
۱۳:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۳
اگر امریکا راست میگه برنامه هسته ای اسراییل نابود کند نه برنامه صلح امیز هسته ای ایران.......
آخرین اخبار