یک آمریکایی متهم به اقدامات تروریستی فاش کرد: برای تیراندازی به سوی رئیس جمهور این کشور و بمب گذاری در کنگره برنامه ریزی کرده است.

به گزارشسرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا،یک شبکه تلویزیونی آمریکایی روز جمعه گزارش داد:یک آمریکایی که به اتهامات تروریستی دستگیر شده، فاش کرد برای تیراندازی به سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور و بمب گذاری در کنگره به تلافی حملات هوایی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش، برنامه ریزی کرده است.

کانال تلویزیونی «فاکس ۱۹ دابلیو ایکس آی ایکس-تی وی» در سینسیناتی ایالت اوهایو جمعه شب بخشی از مصاحبه تلفنی خود را با کریستوفر لی کورنل، ۲۰ ساله، پخش کرد که در زندانی در کنتاکی نگهداری می‌شود.

این مظنون اعتراف کرده است:اگر در ژانویه دستگیر نمی‌شد، یکی از سلاح‌های خود را به سوی شقیقه اوباما نشانه می‌رفت و ماشه را می‌کشید و سپس به کنگره، سفارت اسرائیل و دیگر اماکن حمله می‌کرد.

کورنل که می‌گوید مسلمان است، اعلام کرد قصد داشته است به علت «ادامه تجاوزات آمریکا علیه مردم ما و این مسئله که آمریکا، به ویژه رئیس جمهور اوباما، می‌خواهد با داعش جنگ کند»، دست به این حملات بزند.

کورنل با اشاره به تروریست‌های داعش که در حال جنگیدن در سوریه و عراق هستند، گفت: «من از برادران خود در خارج، دستور گرفتم؛زیرا من با داعش هستم. برادران من آنجا، در سوریه و عراق، به من دستورات خاصی برای انجام جهاد در غرب دادند بنابراین، من این کار را انجام دادم».

کورنل که از اهالی سینسیناتی است، چهاردهم ماه ژانویه پس از خرید سلاح گرم و ۶۰۰ فشنگ، در مقابل یک فروشگاه اسلحه دستگیر شد.

براساس گزارش‌ها؛ وی در اینترنت درباره چگونگی ساخت بمب تحقیق و با یک خبرچین پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) درباره طرح خود برای حمله به کنگره با بمب و تیراندازی به سوی مقامات دولتی صحبت کرده است.

کورنل به توطئه قتل مقامات دولتی و در اختیار داشتن سلاح گرم به منظور ارتکاب جرمی خشونت بار متهم شده که در صورت محکومیت، مجازات آن ۲۰ سال حبس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار