سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تشریح آخرین وضعیت "طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" در مجلس

یک عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اخرین وضعیت"طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" در مجلس گفت: در حال حاضر تقریبا تمام دیدگاه‌ها مبنی بر طرح افزایش جمعیت مد نظر قرار گرفته و این طرح آماده ارائه به صحن علنی مجلس است.

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد تحدید نسل که یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در سال 93 بود گفت: این موضوع یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی افزود: در راستای این موضوع در سال 93، کمیته مشترکی در مجلس شکل گرفت که با نقد و بررسی مسائل، نهایتا طرحی را آماده‌ ارائه به مجلس کرد که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین در رابطه با این طرح اذعان داشتند که این طرح به نظر کافی نمی‌آید که مجددا این طرح برای بررسی‌های بیشتر به کمیته مشترک ارجاع داده شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با ارجاع این طرح به کمیته مشترک قرار شد تا دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر این طرح مورد توجه و تامین قرار گیرد تا با کار کارشناسی بیشتری به جمع‌بندی لازم  برسیم.

وی با بیان این که قید سرعت در برخی موارد طرح‌ها را با نواقص همراه می‌کند، تصریح کرد: در رابطه با طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده قرار شد تا مسائل کمی عمیق‌تر و ریشه‌ای بررسی شود تا دیدگاه‌های کارشناسان مختلف در آن دیده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس متذکر شد: در حال حاضر تقریبا تمام دیدگاه‌ها مبنی بر طرح افزایش جمعیت مد نظر قرار گرفته و این طرح آماده ارائه به صحن علنی مجلس است.

سعیدی در پایان بیان داشت: با توجه به اینکه طرح افزایش جمعیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده بعد از تعطیلات نوروز به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، افزایش جمعیت ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار