حمید نیلی گفت: با وجود آنکه در روزهای پایانی سال قرار داریم و مردم در تکاپو هستند اما با علاقه می‌ایستند و نمایش فاطمی "نقل کوثر" را تماشا می کنند.

حمید نیلی تهیه کننده‌ی  نمایش "نقل کوثر" در گفتگو با  خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص اجرای این نمایش گفت: با توجه به  اینکه ایام عید با ایام فاطمیه تقارن پیدا کرده با کمک معاونت فرهنگی اجتماعی  شهرداری و موسسه ی هنرهای معاصر، نمایشی را برای این روزها آماده کردیم. 

وی ادامه داد: در نظر داشتیم تا این نمایش را بدون واسطه در ارتباط نزدیک با مردم روی صحنه ببریم که خوشبختانه با دکور سیاری که داریم این امر میسر شد و هر شب در میدان امام حسین علیه‌السلام اجرا می‌کنیم. 

نیلی با تاکید بر اجرای بی واسطه با مردم بیان کرد: وقتی مردم با هر سلیقه‌ی می‌ایستند و نمایش را نگاه می‌کنند این  یعنی اینکه مردم تئاتر را دوست دارند و این اتفاق به اجراهای  اینچنینی کمک می‌کند تا نمایش در سبد فرهنگی هر خانوار قرار بگیرد. 

تهیه کننده‌ی  نمایش‌های مذهبی چون "کلید" و "سکوت سرخ" افزود: نمایش "نقل کوثر" با شیوه‌ی نقالی خوانی توسط ابوالفضل ورمرزیار با 9 گروه حرکت اجرا می‌شود، در واقع نمایش روایتی از زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها از ولادتشان تا شهادتشان است. 

نیلی گفت: تاکنون 9 شب اجرا رفتیم و استقبال مردم از نمایش ما را شگفت زده کرد اما امیدواریم به این نوع کارها توجه ویژه‌ای شود طوری که در ماههای شعبان و رمضان اینگونه نمایشی‌ها به روی صحنه برود. 

وی ادامه داد: اکنون فضای شهر در جنب‌وجوش آخر سال است و اگر ده دقیقه مردم برای دیدن نمایشی بایستند یعنی این تئاتر مخاطب را جذب کرده و کشش به سمت تئاتر مذهبی دارند. 

نیلی در پایان بیان کرد: به من پیشنهادهای بسیاری شد تا نمایش "نقل کوثر" را در تالار یا روی صحنه ببرم اما خودم دوست داشتم مردم بی واسطه بیایند و ایستاده کار را تماشا  کنند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار