رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در گذشته در مورد محصولات کشاورزی بی‌برنامه عمل کردیم و مسئله آب موضوع قابل توجهی برای ما نبوده لذا محصولی که در مناطق خشک ایران باید کشت شود در حال حاضر در مناطق پرآب کشت می‌شود و برخی دیگر از محصولات که نیاز به آبیاری زیادی دارد در مناطق خشک کشت می‌شود.

غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به برنامه‌های اتاق بازرگانی برای مدیریت بحران منابع آب‌های زیرزمینی اظهار داشت: در این راستا مطالعات راهبردی عمیقی انجام شده و مستندات آن موجود است.
 
وی افزود: ما تنها به وصف مشکل نپرداختیم بلکه راهکارهایی ارایه داده‌ایم که تغییر الگوی کشت، آبیاری اصولی و مدیریت آب و نیز چگونگی مدیریت و کشت محصولات کشاورزی از جمله این موارد است.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود کشت  برخی از محصولات کشاورزی به صرفه نیست و باید به کشور وارد شود در حالی که باید کشت برخی از محصولات تقویت شود تا صادرات آن افزایش یابد.
 
شافعی تاکید کرد: در گذشته در مورد محصولات کشاورزی بی‌برنامه عمل کردیم و مسئله آب موضوع قابل توجهی برای ما نبوده لذا محصولی که در مناطق خشک ایران باید کشت شود در حال حاضر در مناطق پرآب کشت می‌شود و برخی دیگر از محصولات که نیاز به آبیاری زیادی دارد در مناطق خشک کشت می‌شود.
 
شافعی گفت: تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین باید در کشور مورد توجه قرار گیرد و بخش خصوصی نیز راهکارهای مناسبی را در دست دارد که به مقامات ارایه داده و در حال بررسی راهکارهای جدید نیز است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار