طراح صحنه و لباس گفت: درام، مستند نیست که در طراحی صحنه و لباس آن الزامی به وفاداری به تاریخ باشد.

"پیام فروتن" طراح صحنه و لباس در گفت و گو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران بیان کرد: درام، مستند نیست که الزامی به وفاداری به تاریخ در طراحی صحنه و لباس آن باشد هدف طراح باید جذب مخاطب به لحاظ بصری باشد همان طور که در طراحی صحنه هزاردستان از رادیو استفاده شد و به لحاظ تاریخی رادیو هنوز به تهران ورود پیدا نکرده بود.

وی تأکید کرد: ایجاد جذابیت در صحنه به نسبت واقعیت تاریخی، بیشتر در اولویت بوده و هدف طراح باید جذب مخاطب به لحاظ بصری باشد.

فروتن در ادامه تصریح کرد: طراح موظف به ارتقاء سلیقه بصری و آموزش مردم است، در طراحی صحنه سریال "در مسیر زاینده رود" از آثار شاخص ادوارد مونش در یکی از لوکیشن‌ها به فراخور فیلمنامه استفاده کردم تا به نحوی بر روی سواد بصری مخاطب اثر بگذارم.

وی درباره اوضاع فعلی طراحی صحنه و لباس در ایران بیان کرد: محدودیتی که در بودجه و لوکیشن و آکساسوار است سبب شده طراح صحنه بیشتر به جای به کارگیری خلاقیت در طراحی به مدیریت صحنه بپردازد. نبود طراح نور در جلسات و هماهنگی میان طراح صحنه و فیلمبردار باعث ایجاد خلق صحنه‌ای اتفاقی که هرچه عوامل حرفه‌ای‌تر باشد، ضریب شکست این اتفاق کمتر است می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار