معاون دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به تجاوز نظامی عربستان به خاک یمن گفت آنچه عربستان در یمن مرتکب شده کاملا شبیه اقداماتی است که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، معاون دبیر کل حزب الله لبنان با تکذیب هرگونه حضور حزب الله لبنان در یمن و ظالمانه توصیف کردن قطعنامه شورای امنیت تاکید کرد در سوریه نیز مخالفان مسلح شکست خورده اند و نظام این کشور باقی مانده است.

شیخ "نعیم قاسم"در گفتگو با شبکه فرانس24 هرگونه حضور حزب الله را در یمن تکذیب کرد و گفت:"زمانیکه حزب الله به ملتی برای حفظ  منافع آن ملت کمک می کند آن را اعلام می کند."

وی افزود :« ما در سوریه حاضر بودیم زیرا بر این باوریم که از سوریه در برابر ویرانی آن و از اهل مقاومت و ملت این کشور در برابر تکفیری‌ها که از همه جا به این کشور یورش برده اند دفاع می کنیم . ما در عراق مشارکت اندکی داریم که به ارائه برخی تجریبات محدود می شود و حضور گسترده در عراق نداریم.»

شیخ قاسم گفت :« تکلیف سوریه روشن شده است. نظام این کشور باقی مانده است و مخالفان مسلح قدرت تغییر آن را ندارند.»

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد :« مرحله کنونی در سوریه مرحله اصلاحات جغرافیایی در مراکز قدرت است اما این اصلاحات به شکل محدود است و بر حل وفصل سیاسی تأثیری ندارد زیرا حل وفصل سیاسی تا این لحظه نیز وجود نداشته است اما نظام سوریه موفق شده است و مخالفان مسلح شکست خورده اند.»

وی در پاسخ به پرسشی گفت :" ما افتخار می کنیم که بخشی از طرح مقاومت در منطقه هستیم و با اشغالگری و تجاوز و سلطه جویی و وابستگی مقاومت می کنیم اما هرآنچه تاکنون انجام داده ایم به نفع کشورمان و به نفع ملتمان بوده است. "

وی در پاسخ به پرسشی درباره امکان تدارک اسرائیل برای عملیات نظامی در جنوب لبنان گفت:« اسرائیل تلاش می کند روحیه جبهه داخلی خود را افزایش دهد و اگر می توانست معادله را از نظر نظامی تغییر دهد حمله می کرد اما شرایطش برای حمله مناسب نیست پیش بینی ما آن است که جنگ با اسرائیل به این زودی رخ نخواهد داد اما با همه اینها این باید روشن باشد که حزب الله همواره برای جنگ آمادگی دارد حتی اگر همین الان رخ بدهد. در نتیجه اسرائیل می داند اگر حمله کند بیش از جنگ سال 2006 میلادی ضرر خواهد کرد.»

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت:" عربستان اشتباه می کند زیرا علیه مردم بی دفاع و غیر نظامیان و ملت جنگجوی و وطن پرست و بر حق یمن می جنگد. تاریخ همواره ثابت کرده است ملتهای صاحب حق و حقوق در نهایت پیروز خواهند شد و تجاوز و اشغالگری نتیجه ای ندارد."
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت:" آنچه عربستان در یمن مرتکب شده کاملا شبیه اقداماتی است که اسرائیل در غزه مرتکب می شود."

شیخ نعیم قاسم گفت:« گزینه در یمن یک گزینه سیاسی است و راهکار نیز آن است که طرفها با یکدیگر بنشینند و کشورهای منطقه ای و بین المللی نیز بکوشند وجه مشترکی پیدا کنند تا همگان در حکومت شرکت کنند. 

وی افزود:« عربستان از القاعده در یمن حمایت می کند و به آنها سلاح می دهد زیرا به هر بهایی که شده می خواهند گزینه مستقل یمنی ها را از بین ببرند اما به نتیجه نخواهند رسید و مهاجمان و متجاوزان عربی باشند یا اسرائیلی یا هر اسم دیگری داشته باشند به خواست خداوند در برابر اراده ملت آزاده یمن و ملتهای منطقه شکست خواهند خورد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار