کارشناس لبنانی گفت اعلام تحویل جنگنده های اف-35 به رژیم صهیونیستی اقدامی برای اطمینان دادن به این رژیم در خصوص توافق هسته ای با ایران و واکنشی به فروش سامانه اس-300 روسی به ایران است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، سرتیپ بازنشسته الیاس فرحات کارشناس مسائل راهبردی گفت:  حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه خاورمیانه همواره در دستور کار آمریکا بوده است.
سرتیپ فرحات افزود: تاکید امروز جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بر حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه از طریق تحویل دادن هواپیماهای جنگنده پیشرفته اف-35 به اسرائیل، در واقع تلاشی برای اطمینان دادن به اسرائیل در خصوص توافق هسته ای با اسرائیل و واکنشی به تصمیم روسیه برای تحویل دادن سامانه ضدموشکی اس-300 به ایران است.
این نظامی لبنانی یاد آور شد: از نظر فنی، هواپیماهای اف-35 پیشرفته ترین جنگنده ها در جهان و از نسل پنجم محسوب می شوند و مهمترین ویژگی آن رادار گریز بودن آن است. این هواپیما بدون آن که در صفحه رادار دیده شود و بدون آن که نیاز به سوختگیری داشته باشد می تواند 2200 کیلومتر پرواز کند و با سوختگیری در آسمان، این مسافت دوبرابر می شود. در اختیار داشتن این هواپیما عامل بازدارنده مهمی برای اسرائیل در برابر ایران است». 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار