سناتور کورکر متمم هایی که برای طرح موسوم به کورکر ارائه شده است را قرص های سمی توصیف کرد و گفت سنای آمریکا طی هفته های آتی با رای های بسیار دشواری روبرو خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، در پی رای نیاوردن متمم جنجالی اخیر درباره طرح کوکر، سناتور کورکر نماینده تنسی در اظهاراتی گفت متاسفانه در حال حاضر گروهی در تلاش برای روش های خرابکارانه برای ضربه زدن به طرح کورکر هستند و من در این باره با شماری از سناتورها درباره رای گیری های جنجالی که در پیش داریم صحبت کرده ام تاکنون درباره متممی که مانند قرص سمی هستند رای گیری صورت گرفت با این حال رای گیری های بیشتری در پیش داریم که این رای گیری ها به شدت دشوار خواهند بود.
در پی این اظهارات سناتور تام کاتن نماینده آرکانزاس گفت این متمم هایی که برای طرح کورکر ارائه می شود قرصهای سمی نیستند بلکه قرص های ویتامین هستند و هدف آنها تقویت موضع مذاکراتی آمریکا است. چه کسی مخالفت این است که اسراییل حق دارد به عنوان یک کشور یهودی موجودیت داشته باشد و نباید به ایران در صورتی که این حق را به رسمیت نشناسد اجازه دستیابی به سلاح هسته ای داده شود. خود رییس جمهور گفت ایران باید پیش از آنکه شاهد لغو تحریم ها باشد باید تاسیسات زیرزمینی خود را ببندد. ما تنها خواستار رای گیری درباره مسئله هستیم که رییس جمهور خودش اعلام کرده است . این درحالی است که سناتور مریلند از روش های تخریبی سخن می گوید اجازه بدهید به صراحت بگویم چه اتفاقی در سنا در حال روی دادن است همان نیرویی که این متمم را اجازه نداد تصویب شود اجازه نخواهد داد که متمم های دیگر نیز تصویب شود. این درحالی که متمم های دیگر برای روند مذاکرات مفید هستند در واقع این مخالفان متمم اخیر هستند که در تلاش برای روش های تخریبی برای جلوگیری از تصویب متمم های دیگر هستند. تام کاتن در اشاره به سناتور بن کوردین گفت این روشی است که سناتور مریلند خود در حال پیگیری آن است. رای گیری درباره این متمم ها نباید دشوار باشد بلکه باید به سادگی پیگیری شود، اگر قرار است این رای گیری ها انجام شود اکنون باید انجام شود و اگر قرار است که رای منفی داده شود و گفته شود که این رای به خاطر امتیاز دادن است پس از این کار را پیگیری کنید اما ما نیز باید رای خود را بدهیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار