رئیس سازمان امور عشایر ایران از آمادگی کامل این سازمان برای ساماندهی عشایر کوچنده و اسکان عشایر داوطلب خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کرمعلی قندالی در همایش مدیران امور عشایری کشور که در شهرستان سرعین برگزار شد، با ابراز نگرانی از مهاجرت عشایر به شهرها، گفت: سال گذشته، کل اعتبارات امور عشایری در سطح ملی و استانی حدود 200 میلیارد تومان بود که باید با تامین اعتبارات عمرانی و زیر بنایی برای رفاه حال این قشر تولیدگر اما کم‌توقع تلاش شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سطح کشور، 25 درصد از تولیدات ملی توسط عشایر تولید می‌شود به طوری که 28 درصد دام سنگین در اختیار آنان است و در اراضی به مساحت 600 هزار هکتار به صورت مستقل اقدام به تولید علوفه و تعلیف احشام می‌کنند.

وی گفت: در کشور عشایر شاهسون، بختیاری و قشقایی با طوایف و شاخه‌های خود در 8500 نقطه کشور استقرار دارند. رئیس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: توجه جدی به این قشر زحمتکش می‌تواند موجبات خودکفایی کشور در زمینه تولید لبنیات و گوشت قرمز را فراهم کند و این امر جز با ایجاد توازن منطقه‌ای به منظور برقراری تعادل عملی نمی‌شود.

قندالی با تاکید بر این که نگاه مسوولان به جامعه عشایری به صورت حمایتی و توام با توسعه باشد افزود : عشایر در سختترین شرایط در کنار زندگی خود با تمامی اعضای خانواده تولید کننده هستند .آنهم در دل طبیعت و دامنه های کوه ها که ضمن مراقبت ازمراتع و مواظبت از محیط زیست و مرزداری دراستان های مرزی در طول شبانه روز فعال هستند.

افزایش ظرفیت بودجه‌ای برنامه ششم به رفاه حال عشایر می‌انجامد

عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل نیز در این آیین، حمایت‌های اعتباری و مالی دولت تدبیر و امید در زمینه‌های اقتصادی، تولیدی، صنعتی، فرهنگی را از ضروریات توسعه و پیشرفت دانست و اضافه کرد: در دشت مغان با انجام شبکه‌های نوین آبیاری در آینده شاهد نهضت آبیاری تحت فشار خواهیم بود و در دشت مشکین‌شهر که 40 درصد از باغات استان را به خود اختصاص داده در زمینه صنعت باغداری رونق بیشتری حاصل خواهد شد و در دشت اردبیل با آن استعداد بی‌نظیر خود در زمینه زراعت و دیگر بخش‌های مرتبط به رشد بیشتری امیدوار هستیم.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: اعتبار ، عشایر ، ساماندهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار