در پی وقوع انفجار تروریستی در یک مسجد شیعیان در استان قطیف عربستان، مقامات و سازمان‌های کشور‌های مختلف این حمله را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین‌هوا، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه حمله تروریستی به یک مسجد شیعیان در منطقه قطیف در شرق عربستان سعودی را، که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، به شدت محکوم کرد. 

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی، بر لزوم بازداشت و محاکمه عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات «شرم آور» تروریستی تاکید کرد. 

 «بان کی مون» ،دبیر کل سازمان ملل، نیز حمله تروریستی به یک مسجد شیعیان در عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد. 

همچنین کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا  این حمله انتحاری خونبار را محکوم کردند. 

 «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت: «البته اکنون نمی‌توان بیانیه گروه داعش را تایید کرد که در آن مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفته است.» 

 «ایاد مدنی»، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نیز ضمن محکوم کردن حمله روز گذشته گفت: «کسانی که مرتکب عملیات انفجاری در مسجد شیعیان در قطیف عربستان شدند، و برای آن برنامه ریزی و از آن حمایت کردند در واقع در جهت فروپاشی طیف‌های مختلف منطقه، غالب کردن روح اختلاف بین ساکنان آن، شکستن توازن تاریخی جامعه و وارد کردن منطقه در هرج و مرج دایمی تلاش می‌کنند.» 

 «محمد المومنی»، سخنگوی رسمی دولت اردن، نیز ضمن محکوم کردن حمله به مسجد شیعیان، در بیانیه‌ای مطبوعاتی همبستگی کشورش با عربستان را در مقابله با خشونت و اقدامات تروریستی اعلام کرد. 

وزارت امور خارجه کویت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کویت این اقدام تروریستی جنایتکارانه را محکوم می‌کند که امنیت و ثبات عربستان را هدف قرار می‌دهد و تخم فتنه را ،که همه ادیان آسمانی و اصول انسانی و اخلاقی آن را نفی می‌کنند، می‌کارد.» 

 «عبدالعزیز بن علی الشریف»، سخنگوی وزارت امور خارجهالجزایر، نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به شیعیان عربستان، افزایش تلاش‌های بین المللی را برای مبارزه با داعش خواستار شد. 

امارات نیز روز جمعه عملیات تروریستی روز گذشته در عربستان را محکوم کرد. 

 «انور بن محمد قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجی امارات، در بیانیه مطبوعاتی گفت: «حادثه انفجار در مسجدی در منطقه القدیح، جنایت تروریستی است که ضرورت تلاش یکپارچه جامعه بین المللی و افزایش آن را در همه زمینه‌ها برای مقابله با چنین اقدامات بزدلانه و تفکر انحرافی، که برای جان بشریت هیچ ارزشی قائل نیست و حرمت خانه خدا را مراعات نمی‌کند، ایجاب می‌کند.» 

دبیرکل اتحادیه عرب نیز حمله تروریستی به یکی از مساجد شیعیان در شهرک القدیح عربستان را محکوم کرد. 
 «نبیل عربی» به خانواده‌های قربانیان این حادثه جنایتکارانه تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد. 

 «ولید جنبلاط» رییس فراکسیون «دیدار دموکراتیک» در پارلمان لبنان نیز انفجار تروریستی روز گذشته را به شدت محکوم و هدف قرار دادن نمازگزاران و افراد غیرنظامی را هنگام اقامه نماز در مسجد امام علی (ع) در شرق عربستان تقبیح کرد. 

وزارت کشور بحرین نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، اعلام کرد: «ما حمایت کامل خود را از تدابیر و اقدامات امنیتی صورت گرفته برای تضمین امنیت و ثبات عربستان اعلام و تاکید می‌کنیم که بحرین به طور کامل از عربستان در جنگ با تروریسم در سایه روابط تاریخی دو کشور حمایت می‌کند و با این کشور در یک سنگر قرار دارد.» 

وزارت امور خارجه تونس نیز در بیانیه‌ای این عملیات تروریستی «زشت» را که ثبات و امنیت عربستان را هدف قرار می‌دهد به شدت محکوم و همبستگی دولت و مردم تونس را با دولت، مردم و خانواده‌های قربانیان این حادثه اعلام کرد. 

شیخ الازهر، وزیر اوقاف و مفتی مصر نیز حادثه تروریستی استان قطیف عربستان را محکوم کردند. 

 «شوقی علام» -- مفتی مصر-- در بیانیه‌ای، عوامل این انفجار تروریستی را «افراط گرایان جنایتکار» توصیف کرد. 

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی روز گذشته، حمایت این کشور را از عربستان در مقابله با اقدامات تروریستی ،که با هدف ایجاد بی‌ثباتی و فتنه‌گری میان شهروندان سعودی صورت می‌گیرد، اعلام کرد.

«تمام سلام» ، نخست وزیر لبنان، حادثه انفجار مسجدی را در شرق عربستان سعودی محکوم کرد. سلام این انفجار را اقدامی بزدلانه توصیف کرد. 

 «عمار حکیم»، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، انفجار انتحاری در مسجد شیعیان در عربستان را محکوم کرد و خواستار برخورد قاطعانه با عاملان آن شد. 

«نوری المالکی»،معاون رئیس جمهور عراق، نیز امروز انفجار انتحاری در مسجد شیعیان در شهر القطیف واقع در شرق عربستان را محکوم کرد و مقامات عربستان را مسئول این جنایت دانست.

روز گذشته در پی وقوع انفجاری که در مسجد «امام علی (ع)» در استان شیعه نشین قطیف عربستان روی داد، دست‌کم ۲۱ نفر به شهادت رسیدند و ۶۶ نمازگزار زخمی شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار